SME

Hutní montáže Ostrava budú v septembri montovať konštrukciu mosta Košická

Ostrava 8. marca (TASR) - Spoločnosť Hutní montáže Ostrava, ktorá získala zákazku v hodnote 118 miliónov Kč (takmer 145 miliónov Sk) na montáž cestného ...

Ostrava 8. marca (TASR) - Spoločnosť Hutní montáže Ostrava, ktorá získala zákazku v hodnote 118 miliónov Kč (takmer 145 miliónov Sk) na montáž cestného Mostu Košická cez Dunaj v Bratislave, avizuje montáž konštrukcie na september 2004.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako dnes oznámil predseda predstavenstva a generálny riaditeľ a.s. Hutní montáže Ostrava Richard Benda, ich špecialisti použijú na záverečné zváranie konštrukcie technológiu, pri ktorej most na svoje miesto "pripláva" po Dunaji.

Hlavná stredová časť mosta s mohutným oblúkom bude zmontovaná na brehu Dunaja. Potom sa jeden koniec konštrukcie prichytí na otočný kĺb a druhý koniec bude zavesený na člny, ktoré potom pomocou sily prúdu celý most pootočia o 90 stupňov až k druhému brehu. Táto časť montáže bude trvať približne jeden deň a odstaví na 24 hodín plavbu lodí po Dunaji. Potom sa oba konce mostu pevne primontujú k dvom pilierom, pričom jeden je situovaný na brehu a druhý vo vode. "Plavbu" mosta budú sprevádzať rozsiahle bezpečnostné opatrenia.

SkryťVypnúť reklamu

Kompletná oceľová konštrukcia mosta bude vážiť takmer 5 200 ton, pomocné konštrukcie na člnoch ďalších 800 ton. Priamo na stavbe už teraz pracuje v dvoch smenách asi 80 montážnych špecialistov.

Most Košická je piatym bratislavským mostom cez Dunaj. Jeho stavba v celkovom investičnom náklade 3,6 miliardy Sk, umožní plynulejšiu cestnú dopravu medzi bratislavskými mestskými časťami Petržalka, Ružinov a Mlynské Nivy, a to bez zaťaženia mestského centra.

Generálnym dodávateľom stavby je združenie Doprastav, a.s., Bratislava a rakúska oceliareň MCE Voest. Montáž realizujú Hutní Montáže Ostrava, hlavné oceľové nosníky vyrába firma MCE v českom meste Slaný a mostovku pod vozovku hlavných oceľových trámov mosta maďarská firma Nieregyhadza.

SkryťVypnúť reklamu

Informáciu dnes TASR poskytol riaditeľ stratégie a marketingu spoločnosti Hutní montáže Ostrava Petr Heřman.

(1 CZK = 1,226 SKK)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Osadili štadióny špeciálnymi turniketmi
  2. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 7 817
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 725
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 711
  4. Keď sa z brigády stane kariéra 2 621
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 939
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 642
  7. Bez nich by elektrina netiekla. 1 452
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 340
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 022
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 15 755
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 826
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 715
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 10 933
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 10 005
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 412
  8. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 8 277
  1. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  2. Marian Nanias: Na členstvo v EÚ Slovensko dopláca, alebo získava?
  3. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  4. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  5. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  6. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  7. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  8. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
SkryťZatvoriť reklamu