Viceprimátor vystúpil s tým, že sa mu dostal do rúk list, v ktorom iný záujemca ponúka za nehnuteľnosť viac. "Primátor pri prerokovaní bodu o Židovskej 1 skutočne veľmi ostro vystúpil na margo príspevku námestníka primátora. Vyzval poslancov, aby pri hlasovaní, ako aj pri všetkých obdobných návrhoch brali do úvahy iba tých záujemcov, ktorí v stanovenom termíne reagovali na zverejnenie magistrátu o ponuke nehnuteľnosti na predaj. Nakoniec poslanci schválili predaj spoločnosti Tenzona za 102 miliónov korún," informoval hovorca primátora Milan Vajda.
Branislav Hochel k celej veci povedal, že ako námestník pre financie sa musí starať o najvyššie príjmy do pokladnice mesta. "Iba som poslancov o tejto možnosti informoval, nič viac," dodal.
Situácie, keď sa na poslednú chvíľu v zastupiteľstve objaví konkurencia a ponúka viac, sa začínajú množiť. Ten postup sa už zopakoval v mestskom zastupiteľstve pri predaji pozemku v Dúbravke oproti Domu kultúry, ďalej v novomestskom miestnom zastupiteľstve pri predaji pozemku za jazerom Kuchajda.
Rozdiel medzi prípadom Židovská a prípadmi pozemku v Dúbravke a v Novom Meste je ten, že kým oznam o zámere mesta predať Židovskú zverejnil magistrát na internete, zámer predávať zvyšné dva pozemky zverejnený nebol.
Predaj nehnuteľností v Bratislave funguje tak, že investor si vytipuje pozemok, vyhľadá v katastri vlastníka a ak je vlastníkom samospráva, podá žiadosť. V nej ponúkne aj cenu. Cena sa po jednaniach s úradom môže zmeniť, výrazne vyššia ako ponúknutá však často nebýva. Podľa prezidentky Trasparency International na Slovensku Emílie Sičákovej Beblavej, tento postup ponúka priestor pre korupčné aktivity, pretože investori hľadajú informácie z tajných zdrojov, najmä v Bratislave, kde je výrazný dopyt po nehnuteľnostiach. "Z hľadiska verejného záujmu je verejná súťaž pri predaji nehnuteľností za presne stanovených podmienok najtransparentnejším riešením. Neexistuje nič otvorenejšie, ako je súťaž." Dodáva, že v prípade samosprávy je spôsob predaja majetku bez súťaže paradoxný. "Na jednej strane sa predstavitelia samosprávy sťažujú, že majú málo peňazí na zabezpečenie úloh, ktoré im zveril štát. A na druhej strane predávajú svoj majetok bez toho, aby zistili najvyššiu ponuku a získali tak príjmy."
Ani argument, že súťaže na všetky predaje sa nedajú administratívne zvládnuť, u Beblavej neobstál. Tvrdí, že zvládnuť sa to musí, pretože občan si predstaviteľov samosprávy najal aj na to, aby mu garantovali transparentné nakladanie s majetkom.
Magistrát na internetovej stránke mesta zverejňuje ponuky nehnuteľností na predaj, prípadne dlhodobý nájom. Tento prístup je v porovnaní s bývalým vedením mesta novinkou, hoci nie všetky nehnuteľnosti, ktoré mesto predáva, sú na webe uvedené. Mestské časti však nezverejňujú takmer nič.