SME

Turisti majú problémy s limitom pri kontrole

Obyčajné označovanie lístkov v prostriedkoch hromadnej dopravy môže byť komplikované hlavne pre turistov. Ak totiž do vozidla nastúpi revízor, ide to oznámiť vodičovi a palubný počítač automaticky zablokuje označovače lístkov po 40 metroch od zastávky ..

Pätnásťsekundový limit, po ktorom sa zablokujú označovače za prítomnosti revízora v autobuse, môže robiť problém v systéme nezorientovaným návštevníkom mesta. FOTO SME - PAVOL FUNTÁL

Obyčajné označovanie lístkov v prostriedkoch hromadnej dopravy môže byť komplikované hlavne pre turistov. Ak totiž do vozidla nastúpi revízor, ide to oznámiť vodičovi a palubný počítač automaticky zablokuje označovače lístkov po 40 metroch od zastávky alebo 15 sekundách od zavretia dverí. Tento čas však nemusí stačiť ľuďom, ktorí sa so systémom bratislavských označovačov stretli prvýkrát.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Koncom minulého roka sme po deviatich rokoch prišli na návštevu Slovenska. Nastúpili sme do trolejbusu pred Autobusovou stanicou Mlynské nivy. Chvíľu trvalo, kým sa v preplnenom vozidle všetci dostali k označovaču. Kým som zistil, ako sa tam lístok vkladá, oznámil mi vedľa stojaci revízor, že je neskoro, lebo sa označovače zablokovali," povedal Ján Rybovič, ktorý žije v Austrálii. "Je to zložité hlavne pre turistov nehovoriacich po slovensky, ktorí sa o tomto intervale nemajú ako dozvedieť. Keď som nevedel, ako si lístok označiť, pýtal som sa okolostojacich. Namiesto toho, aby mi revízor pomohol, ticho vyčkával, kedy mi bude môcť dať pokutu," hovorí Rybovič. Austrálskemu Slovákovi, ktorý sa pokute vyhol len vďaka pomoci ostatných spolucestujúcich, sa nepáči 15-sekundový interval. "Keď jednými dverami do autobusu nastúpi desať ľudí a označenie jedného lístka trvá v priemere dve sekundy, je fyzicky nemožné, aby to všetci načas stihli."

SkryťVypnúť reklamu

Proti nedostatočnému informovaniu sa DPB bráni. "Turisti si informácie o označovaní lístkov môžu prečítať v troch jazykoch vo všetkých našich predajniach lístkov aj na všetkých zastávkach s presklenými informačnými plochami," povedala Zuzana Horčíková z dopravného podniku. "Problémy by nemali vznikať, veď čím viac ľudí nastupuje, tým dlhšie autobus stojí na zastávke, a tak si väčšina z nich označí lístok, ešte kým sa zatvoria dvere. Prepravný poriadok hovorí, že cestujúci má mať lístok pripravený a označiť si ho hneď pri nástupe."

Predpisy DPB musia pamätať aj na možné zneužívanie čiernymi pasažiermi. Pre bežného človeka cestujúceho hromadnou dopravou každý deň určite nie je problém lístok si včas označiť. Záleží však aj na prístupe revízorov, ako sa budú správať k zmäteným turistom. Nie vždy totiž ide o ľudí s úmyslom cestovať načierno. (mk)

SkryťVypnúť reklamu

anketa

Viete, že označovače revízor po svojom nástupe nechá zablokovať?

Karol Hrochvala, študent: "Viem o tom, podľa mňa je to v poriadku, akurát je to subjektívne, tých pätnásť sekúnd. Z pohľadu revízora je to nutné, ale ďalších päť sekúnd pre včas nezorientovaných by tiež neuškodilo."

Zlatica Ľalíková, nezamestnaná: "Neviem, ani ma to nezaujíma, lebo mám električenku. Ale raz sa mi stalo, že keď v autobuse bol revízor, nechali označovač zablokovaný aj na zastávke. Ľudia, čo nastúpili, si nemohli označiť lístok, a revízor ich aj tak kontroloval."

Juraj Külle, učiteľ: "Zdá sa mi to úplne normálne, chápem revízorov. Keby to tak nefungovalo, stačilo by čiernym pasažierom len nosiť lístok a označiť si ho, keď zbadajú revízora. A to by sa mne ako platiacemu cestujúcemu nepáčilo."

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 38 898
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 814
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 429
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 241
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 856
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 345
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 612
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 558
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 103 916
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 464
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 457
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 786
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 008
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 625
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 962
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 738
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu