O výstavbe trolejbusovej trate z Molecovej na Kuklovskú na Dlhých dieloch sa uvažuje už dve desaťročia, potrebné peniaze však zatiaľ kompetentní nenašli. FOTO SME - PAVOL MAJER
V pláne priorít rozvoja hlavného mesta do roku 2006 je aj vybudovanie trolejbusovej trate z Karlovej Vsi na Dlhé diely. Iniciovať zavedenie trolejbusovej dopravy sa vo svojom volebnom programe zaviazal aj karloveský starosta Bystrík Hollý. Vybudovaniu trate však bránia - peniaze.
„S trolejbusmi sa počítalo už v 80-tych rokoch, keď sa Dlhé diely stavali. Postavili tu také stĺpy verejného osvetlenia, ktoré svojimi parametrami vyhovujú aj ako trakčné stožiare pre troleje. S výstavbou sa však nepokračovalo pre problematické napojenie na jestvujúcu trolejbusovú sieť," hovorí Bronislav Weigl z dopravného podniku. Vybavenie približne trojkilometrovaj trate na úseku Molecova - Kuklovská by aj s upravením karloveskej meniarne stálo okolo 50 miliónov, ďalších 150 až 200 miliónov by stál nákup nových vozidiel. „Uvažuje sa o zakúpení duálnych trolejbusov. Tie by na spomínanej trase fungovali na elektromotory, dole by prešli na dieslové agregáty."
V súčasnosti premávajú na Dlhé diely autobusy číslo 32 a 33. Pri stúpaní do kopca majú však vysokú spotrebu, znečisťujú prostredie, rýchlo sa opotrebúvajú a v špičke kapacitne nestíhajú. „Trolejbusy sú skutočne potrebné, verím, že do konca volebného obdobia bude trať stáť. Projekt bude finacovať mesto, ale sme ochotní v rámci našich možností participovať," povedal Hollý.
Na užitočnosti a efektívnosti trolejbusovej dopravy na Dlhé diely sa zhodujú všetci kompetentní. Závisí od mestských poslancov, či sa im podarí z rozpočtu na trať vyčleniť štvrť miliardy. „Štát nerád poskytuje garancie na úvery na zlepšenie dopravnej situácie v meste, výnimkou je len stavba mosta Košická," hovorí Vladimír Mikuš z magistrátu. Či budú peniaze v najbližších rokoch, nevie odhadnúť nikto. Isté však je, že tento rok sa so stavbou určite nezačne.