Na trolejbusy mesto zatiaľ nemá

V pláne priorít rozvoja hlavného mesta do roku 2006 je aj vybudovanie trolejbusovej trate z Karlovej Vsi na Dlhé diely. Iniciovať zavedenie trolejbusovej dopravy sa vo svojom volebnom programe zaviazal aj karloveský starosta Bystrík Hollý. Vybudovaniu ...


O výstavbe trolejbusovej trate z Molecovej na Kuklovskú na Dlhých dieloch sa uvažuje už dve desaťročia, potrebné peniaze však zatiaľ kompetentní nenašli. FOTO SME - PAVOL MAJER



V pláne priorít rozvoja hlavného mesta do roku 2006 je aj vybudovanie trolejbusovej trate z Karlovej Vsi na Dlhé diely. Iniciovať zavedenie trolejbusovej dopravy sa vo svojom volebnom programe zaviazal aj karloveský starosta Bystrík Hollý. Vybudovaniu trate však bránia - peniaze.

„S trolejbusmi sa počítalo už v 80-tych rokoch, keď sa Dlhé diely stavali. Postavili tu také stĺpy verejného osvetlenia, ktoré svojimi parametrami vyhovujú aj ako trakčné stožiare pre troleje. S výstavbou sa však nepokračovalo pre problematické napojenie na jestvujúcu trolejbusovú sieť," hovorí Bronislav Weigl z dopravného podniku. Vybavenie približne trojkilometrovaj trate na úseku Molecova - Kuklovská by aj s upravením karloveskej meniarne stálo okolo 50 miliónov, ďalších 150 až 200 miliónov by stál nákup nových vozidiel. „Uvažuje sa o zakúpení duálnych trolejbusov. Tie by na spomínanej trase fungovali na elektromotory, dole by prešli na dieslové agregáty."

V súčasnosti premávajú na Dlhé diely autobusy číslo 32 a 33. Pri stúpaní do kopca majú však vysokú spotrebu, znečisťujú prostredie, rýchlo sa opotrebúvajú a v špičke kapacitne nestíhajú. „Trolejbusy sú skutočne potrebné, verím, že do konca volebného obdobia bude trať stáť. Projekt bude finacovať mesto, ale sme ochotní v rámci našich možností participovať," povedal Hollý.

Na užitočnosti a efektívnosti trolejbusovej dopravy na Dlhé diely sa zhodujú všetci kompetentní. Závisí od mestských poslancov, či sa im podarí z rozpočtu na trať vyčleniť štvrť miliardy. „Štát nerád poskytuje garancie na úvery na zlepšenie dopravnej situácie v meste, výnimkou je len stavba mosta Košická," hovorí Vladimír Mikuš z magistrátu. Či budú peniaze v najbližších rokoch, nevie odhadnúť nikto. Isté však je, že tento rok sa so stavbou určite nezačne.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 091
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 279
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 155
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 060
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 803
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 557
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 389
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 149
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 637