SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Staré ešpézetky od mája vymenia za euro-značky

Štátne poznávacie značky, vydané pred aprílom 1997, budú platiť len do konca tohto roka. Policajti preto upozorňujú vodičov, aby si ich došli čo najskôr vymeniť.

„V meste ešte stále jazdí 55-tisíc takýchto áut. Staré za nové značky sa menia na Dopravnom inšpektoráte na Kopčianskej v Petržalke. Zatiaľ je situácia dobrá, výmena sa robí na počkanie, vodiči sa dlho nezdržia," hovorí Radim Kubaljak z oddelenia dopravného inžinierstva Krajského dopravného inšpektorátu. Dá sa však predpokladať, že v posledných mesiacoch roka bude na Kopčianskej veľký nápor a výmena zaberie určite viac času ako teraz.

Za výmenu značky zaplatia vodiči 1150 korún. Ak bude niekto so starými značkami jazdiť aj v roku 2005, môžu policajti auto zastaviť a značky mu odobrať. „Vozidlo bude tým pádom vyradené z evidencie. A možnosť znovuprihlásenia je časovo aj finančne veľmi náročná," upozorňuje Kubaljak.

Skryť Vypnúť reklamu

Mnohým ľuďom sa však zdá zbytočné vymieňať staré značky za slovenské, keď od mája vstupujeme do Európskej únie. Súčasné ešpézetky sa budú nahrádzať euro-značkami, aké postupne vymieňajú na autách všetkých členských štátov. „Nové tabuľky začneme vydávať hneď po vstupe do únie 1. mája. Na ľavom okraji budú mať modrú plochu s dvanástimi európskymi hviezdičkami a slovenským znakom. Štruktúra značiek zostane nezmenená, bude obsahovať označenie okresu, tri čísla a dve písmená," hovorí Zuzana Kmeťová z tlačového odboru ministerstva vnútra.

Za výmenu sa tiež bude platiť 1150 korún. Vodiči, ktorí si ešpézetky prídu vymeniť po 1. máji, dostanú rovno euro-značky. Preto veľa vodičov s výmenou starých značiek ešte vyčkáva, aj keď súčasné slovenské značky budú platiť aj naďalej.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 652
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 819
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 512
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 213
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 783
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 215
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 645
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 457
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 219
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 072
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu