SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Vodných lyžiarov trápi nedostatok plôch

Vodní lyžiari môžu hodnotiť poslednú sezónu ako úspešnú, veď získali niekoľko medailí z vrcholných podujatí.


Aj takéto atraktívne momenty môžete vidieť na vodnom lyžovaní. Na snímke Peter Galba z Interu Bratislava. ŠTARTFOTO - PETER POSPÍŠIL



Bratislavská vetva vodného lyžovania, ktorú zastrešuje Asociácia športových klubov Inter, sa tiež môže popíšiť niekoľkými úspechmi. Najlepším slovenským juniorom roka sa stal Matej Kunert. Na majstrovstvách Európy juniorov v Nemecku skončil v skokoch druhý. Tento mladý Bratislavčan kombinuje člny aj vleky, pritom za vlekmi dosahuje lepšie výsledky aj vďaka menšej konkurencii. Marek Mlýnek z Interu vyčnieva v kategórii dorastu (vo vodnom lyžovaní je veková hranica posunutá nižšie, t. j. do 14 rokov), výrazne sa zlepšil v slalome a skokoch. Ďalší interista Peter Galba, ktorý vynikal v minulosti v slalome, si minulú sezónu zarábal v Portugalsku ako inštruktor. Preto sa na majstrovstvách Slovenska nezúčastnil.

Hľadajú mladých pretekárov

Mladých vodných lyžiarov je málo, a tak sa v Bratislave robí nábor nových adeptov. Ide však o dosť nákladný šport. Vodný lyžiar potrebuje tri druhy lyží (slalom, skoky a akrobacia), čo vyjde minimálne na 50-tisíc. Klub môže začiatočníkovi lyže požičať. Klubový poplatok v Interi je 20-tisíc, tento rok sa zrejme zvýši. Asociácia športových klubov Inter je navyše v čoraz horšej situácii. „Všetko sa rozdrobuje na malé kluby, podpora zo strany Slovnaftu už nie je takmer žiadna," konštatoval generálny sekretár Slovenského zväzu vodného lyžovania Marian Pospíšil. Vodnolyžiarsky Inter prežíva aj vďaka viacerým sponzorom.

Skúšali aj Draždiak

Ďalším problémom vodného lyžovania je samotná príroda. Tento šport sa nedá v našich podmienkach robiť v masovom meradle, v Bratislave je limit desiatich pretekárov. Momentálne má Inter ôsmich aktívnych.

Zlaté piesky museli vodní lyžiari opustiť pre viaceré dôvody. Platí tam zákaz jazdiť motorovým člnom, okrem toho na Zlatých pieskoch chýba vlek. Hoci Slovenský zväz vodného lyžovania úsilie smerom k výstavbe vleku vyvinul, STaRZ povolenie k výstavbe nedal.

Ďalšie aktivity lyžiarov sa preto presunuli na Draždiak, no problémy zostali. Na petržalskom jazere je zase prekážkou vedenie vysokého napätia, navyše Draždiak má priestorové obmedzenia. Vlastník reštaurácie Kormorán nesúhlasil s výstavbou vleku. „Chceli sme vodné lyžovanie v Bratislave rozvíjať masovejšie, a to sa dá jedine s vlekom. Mnoho Bratislavčanov chodí na vlek do Piešťan," pokračoval Pospíšil.

Voda neznesie veľa

Všetka vodnolyžiarska aktivita Interu sa tak sústredila na vodnú nádrž Blatné neďaleko Senca. „Vlek tam nie je. Je to vodná nádrž, ktorá je chovným rybníkom. Sú problémy s vyrovnávaním hladiny, takže sa nedá trénovať vždy. Tá voda je ako jediná vhodná na vodné lyžovanie. Lyžuje sa aj počas neskorej jesene a skorej jari, do módy prichádzajú suché neoprény, ktoré to pretekárom dovolia," ozrejmil Pospíšil.

Zimná príprava pozostáva z lyžovania na snehu, fungujú aj vodnolyžiarske trenažéry v bazénoch. V Bratislave je s tým problém pre známe kapacitné dôvody krytých bazénov. Na Slovensku je takýto trenažér jedine v Poprade.

V horizonte štyroch-piatich rokov plánujú Slováci s Čechmi spoločné majstrovstvá, z oboch strán je záujem o zvyšovanie kvality. Najbližšie našich pretekárov čakajú tento rok majstrovstvá Európy juniorov v Česku. KAROL SVOZIL

Vo vodnom lyžovaní existujú dva hlavné prúdy. Niektorí pretekári sa špecializujú na vlek, iní sa nechávajú ťahať člnom. Jazda za člnom je mladšia vetva tohto športu. Najmä ortodoxní člnári však nechcú jazdiť za vlekom. Naopak mladí lyžiari sa o vlek zaujímajú čoraz viac, pretože táto forma je vo svete preferovaná.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  2. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  3. Magazín SME Ženy už v predaji
  4. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  5. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  6. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  7. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  8. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  9. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 367
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 575
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 914
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 224
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 098
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 245
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 401
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 031
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 366
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 286
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu