Bratislava 9. februára (TASR) - Dopravný podnik Bratislava (DPB), a. s. utŕžil v uplynulom roku približne trištvrte milióna korún z prenájmu a premenovania názvov zastávok Mestskej hromadnej dopravy (MHD) komerčným subjektom.
Zastávky zvyčajne nesú názov obchodného komplexu, ktorý má v jej blízkosti sídlo, alebo veľkej firmy v okolí. V súčasnosti ich je približne desať. Ide napríklad o názvy IKEA, Polus City Center, Baumax, Tesco, ale aj Technopol. Za premenovanie zastávky zaplatia firmy ročne približne od 100 000 do 200 000 Sk. "Niektoré firmy zaplatia za 5 rokov 600 000, iné za rok 100 000," uviedol pre TASR riaditeľ rezortu prevádzky a techniky DPB Bronislav Weigl. Výška prenájmu je závislá od lokality a nájomcu, podotkol Weigl a dodal, že zmluva sa uzatvára väčšinou na 5 rokov. Zmena názvu zo sebou nesie vždy aj výmenu tabúľ a cestovných poriadkov, teda vyžaduje nemalé náklady.
Už čoskoro sa premenuje napríklad Predstaničné námestie, nachádzajúce sa oproti bývalej "železničiarskej jame" a ponesie meno poisťovne Kooperativa. "Z tejto zákazky získame ročne asi 80 000 Sk," podotkol Weigl.
Možnosť kúpiť si názov zastávky ponúka DPB už približne deväť rokov. V budúcom roku končí podniku platnosť niekoľkých zmlúv. Weigl predpokladá, že mená zastávok, ako napríklad už spomínaná IKEA, alebo Polus sa ľuďom natoľko vžili, že DPB ich nebude ani po vypršaní zmluvy pravdepodobne meniť. Zároveň ubezpečil, že DPB nebude určite predávať názvy zástavok ako napríklad Hodžovo námestie, Hlavná stanica, Slovenská akadémia vied (SAV), SND či iné, rovnako vžité, navyše spojené s históriou, či menom významného človeka.
Prostriedky získané z predaja názvu zastávky zvyčajne využíva DPB na nákup drobného investičného majetku, opravu električky, či informačné tabule. "Jedným slovom sú určené cestujúcim," dodal na záver Weigl.
Upozornenie: TASR ponúka k správe zvukový záznam.