SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Prezidentskí kandidáti najskôr obsadili billboardy

Do začiatku prezidentských volieb zostáva ešte niekoľko mesiacov, mená dvanástich kandidátov sú známe iba niekoľko dní. V Bratislave pri hlavných cestných ťahoch však už sú billboardy dvoch kandidátov - Eduarda Kukana a Ľuba Romana. Plagáty sa objavujú .


Reklamné billboardy prezidentských kandidátov sa objavujú najmä pri hlavných cestných ťahoch a frekventovaných obchodných centrách. FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ



Do začiatku prezidentských volieb zostáva ešte niekoľko mesiacov, mená dvanástich kandidátov sú známe iba niekoľko dní. V Bratislave pri hlavných cestných ťahoch však už sú billboardy dvoch kandidátov - Eduarda Kukana a Ľuba Romana. Plagáty sa objavujú najmä na hlavných cestách pri frekventovaných obchodných centrách, v Petržalke na Dolnozemskej, pri Dostihovej dráhe alebo pri Istropolise. Priamo v centre mesta reklamné billboardy nie sú.

Plochy majú v súčasnosti na starosti súkromné reklamné agentúry. „Nedá sa povedať, že by niektoré miesto v Bratislave bolo najpreferovanejšie, o ktoré by sa kandidáti bili. Majú záujem o úplne všetky miesta," tvrdí Oľga Mížová z agentúry ISPA, ktorá prenajíma veľkoplošné reklamné miesta. Záujem ešte stúpne, pretože čoskoro prezidentskú kampaň začnú na billboardoch aj ďalší kandidáti.

Obľúbené reklamné priestory sú aj v dopravných prostriedkoch. Plagáty prezidentských kandidátov v nich však zatiaľ nevidieť. „O kampaň v dopravných prostriedkoch zatiaľ nie je záujem. Predpokladáme, že aj tentoraz sa zvýši krátko pred prezidentskými voľbami," hovorí manažérka reklamy spoločnosti Recar Katarína Formánková.

Počas kampane reklamné priestory poskytnú nielen súkromné reklamné agentúry, ale aj samosprávy. „K prezidentským voľbám nevyšlo všeobecne záväzné nariadenie, preto poskytnutie priestorov pre jednotlivých kandidátov nie je pre nás povinné. V Rači sú však napríklad vyhradené priestory pred tržnicou, ktoré sa budú používať na tieto účely. Podmienky tu však nie sú presne stanovené. Kto z prezidentských kandidátov prejaví záujem, ten má možnosť využiť výlepové miesta," hovorí Fandlová z Mestského úradu Rača.

Kampaň ľudí zatiaľ neoslovila

Reklamná kampaň prezidentských kandidátov väčšinu ľudí zatiaľ neoslovila. „Nemôžem povedať, že by som sa na základe plagátu rozhodol ísť niekoho voliť," myslí si študent práva Martin. „Môže však pomôcť, aby sme si prezidentských kandidátov zapamätali a viac si ich všímali. Forma otázok, ktorú obidvaja kandidáti v súčasnosti používajú, som si však všimol už na viackrát," dodáva.

„S týmto typom reklamy prišla istá reklamná agentúra už pred viacerými rokmi a často sa objavuje na reklamách. V súčasnosti už nie je originálna a málokedy respondenta naozaj zaujme," tvrdí Katarína Bučeková z reklamnej agentúry B.R.O.S. Podľa Bučekovej sa však ľudia rozhodujú skôr na základe kariéry a schopností kandidáta, ako na základe podobných plagátov.

Ľuďom sa preto väčšinou plagáty dvoch kandidátov zatiaľ nezdajú zaujímavé ani pútavé. Často ich medzi mnohými inými reklamami prehliadajú. Väčšina ľudí sa zhoduje v tom, že na základe kampane si nevyberú prezidenta. „Podľa mňa môže prezidentská kampaň a billboardy ovplyvniť ľudí iba negatívnym spôsobom. Väčšina už dávno vie, koho pôjde voliť," hovorí študentka Monika. (oba)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 782
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 057
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 449
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 265
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 609
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 515
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 304
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 325
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 303
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 10 677
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu