Jeho vybudovanie totiž zaručí aj odklon diaľničnej dopravy zo severnej strany Viedne.
„Na rakúskej strane našla myšlienka okruhu priaznivú odozvu. Zámer už dostáva konkrétnu tvár. Budúci rozvoj Volkswagenu a jeho umiestňovanie na Záhorie, aj v pohraničnej oblasti medzi Marchegom, Devínskou Novou Vsou a Stupavou, podmienil realizáciou okruhu,“ povedal vedúci dopravnej sekcie magistrátu Vladimír Lunáček. Keď sa v roku 2002 stane okruh súčasťou územného plánu, bude sa stavať po častiach a začne sa práve úsekom okolo priemyselného parku na Záhorí.
Na sympóziu sa našli aspoň spoločné predstavy o integrácii mestských hromadných dopráv. O tomto projekte sa hovorilo aj v minulých rokoch, doteraz sa však nerealizoval. Rakúska strana sa mu vyhýbala hlavne v dôsledku rozdielneho cestovného, ktoré bolo až 18 šilingov. Ako povedal mestský radca pre dopravu Rudolf Schicker, pravdepodobne sa cestujúcim Slovákom poskytne systém zliav. Konkrétnu podobu a podmienky však projekt zatiaľ nemá.
Bratislava si vezme vzor z Viedne aj v otázke parkovania. Vo Viedni sa podarilo obmedziť dopravu v centre reguláciou parkovania a spoplatňovaním. Na otázku, či prevzatie viedenského modelu bude znamenať zvýšenie poplatkov za parkovanie, Lunáček odpovedal: „To nie je len v cene, centrum by sa malo stať uzavretou oblasťou s jasným režimom.“ (dro)