SME

V tendri ide o stanicu, až potom o dopravu

Autobusová stanica na Mlynských Nivách je, zdá sa, najväčším ťahákom v tendri na SAD Bratislava, do majetku ktorej pozemky so stanicou patria. Spomedzi štyroch záujemcov v súťaži o predaj 49 percent akcií bratislavského dopravcu sa totiž objavili tri ...

Autobusová stanica na Mlynských Nivách je, zdá sa, najväčším ťahákom v tendri na SAD Bratislava, do majetku ktorej pozemky so stanicou patria. Spomedzi štyroch záujemcov v súťaži o predaj 49 percent akcií bratislavského dopravcu sa totiž objavili tri finančno-realitné skupiny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Víťaz výberového konania bude známy po jeho schválení vládou. Z časového hľadiska nie je v súčasnom štádiu rozhodovacieho procesu možné určiť konkrétny termín," odpovedala Dagmar Hlavatá z kancelárie ministra hospodárstva na otázku, kedy bude súťaž ukončená.

SkryťVypnúť reklamu

Aj napriek snahe ministerstva hospodárstva mená záujemcov nezverejňovať (obálky s ponukami podľa tlačového oddelenia ministerstva vraj otvorené ešte neboli), konkrétni účastníci tendra boli známi. A časť z nich sa netají, že v tendri nejde len o dopravu.

Ani doprava v SAD Bratislava nie je nezaujímavá. V minulom roku skončil bratislavský dopravca so ziskom okolo 30 miliónov korún.

1. garantovaná

„Problematika privatizácie SAD má dve stránky - dopravnú a realitnú," potvrdil Ján Zach, hovorca 1. garantovanej, ktorá je jedným z účastníkov tendra.

Podľa odborníkov na reality budova a jej umiestnenie na Mlynských nivách je viac ako lukratívna. Pre investorov ideálne využitie získa vtedy, ak sa stanica presunie pod zem a na povrchu sa vybuduje obchodný komplex, doplnený prípadne o administratívu. Pričom náklady do nehnuteľnosti budú neporovnateľne vyššie než nákup nových autobusov v rámci SAD.

SkryťVypnúť reklamu

„Našou doménou je práve oblasť realitná. Dopravnú časť projektu budeme riešiť v spolupráci s odborníkmi z tohto odvetvia z pozície investora," hovorí Zach. Aktivity 1. garantovanej siahajú do viacerých projektov a nehnuteľností, ako sú poisťovňa Kontinuita či Štúdio Koliba. Je aj majiteľom časti Kollárovho námestia.

HB Reavis Group

Ďalším účastníkom tendra je spoločnosť HB Reavis Group, do súťaže sa prihlásila spolu s dopravnou spoločnosťou ČSAD Brno. HB Reavis v Bratislave zrealizovala administratívny komplex Bratislava Business Center I - IV, nákupno-zábavné centrum Aupark, nový administratívny projekt Apollo Business Center. „Hlavnou činnosťou našej spoločnosti je development nehnuteľností, preto sa bude zameriavať na efektívne využitie nehnuteľnosti v majetku SAD Bratislava. Skupina ČSAD Brno ako účastník integrovaného dopravného systému v Juhomoravskom kraji sa môže stať jedným z garantov riešenia verejného dopravného systému," potvrdil finančný riaditeľ HB Reavis Group Ivan Valent.

SkryťVypnúť reklamu

Avera, J&T Finance Group

Tretí záujemca, spoločnosť Avera je klientskou spoločnosťou skupiny J&T Finance Group. Jej partnerom pre tento projekt je ČSAD Havířov. Hovorca J&T Finance Group Maroš Sýkora povedal: „Na rozdiel od našej konkurencie, ktorá sa usiluje o kúpu SAD pre pozemok pod autobusovou stanicou, našou prioritou je rozvoj dopravy. ČSAD Havířov prináša skúsenosti v doprave a J&T zase skúsenosti s reštrukturalizáciou, vedením obchodných spoločností a s logistikou (napríklad priemyselný park v Devínskej Novej Vsi)."

Skupina J&T poskytuje spoločnosti Avera know-how v oblasti reštrukturalizácie spoločnosti, logistiky a nehnuteľností. Zároveň poskytne v prípade úspechu v tendri aj časť finančných zdrojov.

Blaguss

Posledným záujemocom v tendri je rakúska dopravná spoločnosť Blaguss. Ako povedal jeden z jej spoločníkov Robert Blaguss, spoločnosť má skúsenosti s budovaním dopravných regionálnych systémov v Rakúsku. Orientuje sa na dopravu v rámci celej Európy v oblasti mestskej, medzimestskej osobnej a pravidelnej vnútroštátnej a medzištátnej autobusovej dopravy, ale aj nákladnej zmluvnej prepravy a cestovného ruchu.

Čo plánujú investori so stanicou

Avera - Zmena interiéru stanice na moderné polyfunkčné centrum. Predpokladá zriadenie maloobchodnej predajne potravín, bankovej pobočky, ponechanie pošty.

Blaguss - Zmena autobusovej stanice Mlynské nivy na moderný areál v spolupráci s niektorou slovenskou firmou.

HB Reavis Group - Podľa investora autobusová stanica v súčasnosti už nespĺňa parametre modernej stanice európskeho typu a zároveň nedochádza k adekvátnemu využitiu pozemkov v užšom centre mesta. Na tom istom mieste plánuje vybudovať novú stanicu 21. storočia.

1. garantovaná - Uvažuje o možnosti presunúť dopravné prvky pod úroveň terénu a existujúci nadúrovňový priestor obohatiť o nové obchodné centrum. (dro)

SAD Bratislava

Počet zamestnancov: 785

Počet autobusov: 292  (z toho 21 na plyn. pohon)

Počet prímestských liniek: 44

Počet diaľkových liniek: 6

Počet medzištátnych liniek: 13

zdroj: www.eurolines.sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 143
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 14 490
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 998
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 611
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 494
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 006
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 366
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny tajomník NATO Jens Stoltenberg (vpredu v strede), švédsky premiér Ulf Kristersson (vpredu vpravo) a švédska korunná princezná Viktória (vpredu vľavo) pózujú pri príležitosti pristúpenia Švédska do NATO.

Uplynulo 20 rokov od vstupu Slovenska do NATO.


a 1 ďalší
Medveď hnedý.

Stratené dokumenty hovorili o zastrelení medvedice s hmotnosťou 67,9 kg.


Michal Wiezik
Ekológ a ochranár Erik Baláž.

Pochybuje, že odstrelili medveďa z Liptovského Mikuláša.


Juraj Slafkovský oslavuje gól.

Zaznamenal svoj 41. bod v sezóne.


TASR a 1 ďalší
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 750
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 667
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 471
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 391
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 373
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 293
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 223
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 030
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu