Ako uviedol jeden zo spoločníkov rakúskej firmy Robert Blaguss, v spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom by chceli vybudovať integrovanú dopravu zahŕňajúcu všetky dopravné systémy. Zámer integrovanej dopravy predstavuje prepojenie bratislavského a trnavského kraja s rakúskym regiónmi.
Spoločnosť Blaguss sa cez Eurocoach zúčastnila v tendri na prímestské linky do Pezinka, Senca a Malaciek, ktorý vypísal Bratislavský samosprávny kraj. Tender práve pre privatizáciu SAD pred časom zastavil predseda BSK Ľubo Roman. „Zástupca rakúskej firmy rokoval s krajom o zásadách integrovanej dopravy, rovnako sa zaujímal o potreby kraja. Dohoda však neexistuje," informoval predseda dopravnej komisie BSK Roman Filistein.
Rakúska spoločnosť chce okrem iného investovať aj do modernizácie hlavnej autobusovej stanice na Mlynských nivách. Podľa zdrojov blízkych privatizačnej komisii dala ponuku na privatizáciu SAD okrem rakúskej spoločnosti Blaguss aj spoločnosť Avera, s. r. o., ktorá je klientskou spoločnosťou J&T Finance Group. Tretiu ponuku podali spoločne firmy HB Reavis Management, s. r. o., Banská Bystrica a ČSAD Brno, ďalšiu ponuku podala aj spoločnosť 1. garantovaná.
Firmy J&T Finance Group, HB Reavis Managment a 1. garantovaná nie sú dopravnými spoločnosťami. (dro, sita)