SME

Malchárek chce lacnejšiu železnicu

Poslanec parlamentu Jirko Malchárek predloží pri schvaľovaní štátneho rozpočtu pozmeňovací návrh, aby na tratiach Bratislava ­ Kúty a Bratislava ­ Dunajská Streda v budúcom roku namiesto Železničnej spoločnosti osobnú dopravu prevádzkovala Bratislavská ..

Poslanec parlamentu Jirko Malchárek predloží pri schvaľovaní štátneho rozpočtu pozmeňovací návrh, aby na tratiach Bratislava ­ Kúty a Bratislava ­ Dunajská Streda v budúcom roku namiesto Železničnej spoločnosti osobnú dopravu prevádzkovala Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť. „Hlavnou výhodou tejto zmeny by bola výrazne nižšia cena, čím by sa dalo ušetriť okolo 22 miliónov korún, ktoré štát môže použiť na iné účely," uviedol Malchárek. Majoritným akcionárom BRKS je Bratislavský samosprávny kraj, ktorý vlastní 51 percent akcií. „Ak tento návrh prejde, bude to vlastne precedens," hovorí predseda dopravnej komisie kraja a predseda predstavenstva BRKS Roman Filistein. „Štát totiž od samopráv žiada, aby koordinovali vlakovú a autobusovú dopravu, ale kraj môže len schvaľovať cestovné poriadky. Schválením pozmeňovacieho návrhu by sme sa mohli reálne ujať koordinácie dopravy. Štát tým ušetrí. Okrem toho by sme mohli odfinancovať realizáciu prvej etapy bratislavskej rýchlodráhy."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V štátnom rozpočte je na výkony Železničnej spoločnosti na dotknutých tratiach určených viac ako 67 miliónov korún. Tie isté výkony na tratiach Bratislava ­ Kúty a Bratislava ­ Dunajská Streda však dokáže regionálna spoločnosť pre samosprávne kraje prevádzkovať za 45 miliónov. V rámci tejto sumy by regionálna spoločnosť prevádzkovala navyše denne šesť osobných vlakov na trati Bratislava ­ Trnava a v rámci prvej etapy bratislavskej rýchlodráhy aj štyridsať vlakov denne na úseku Devínska Nová Ves ­ Bratislava.

Podľa poslanca Malchárka je úspora 22 miliónov výsledkom racionálneho návrhu. Ušetrené peniaze by sa podľa neho mohli presunúť v rámci kapitoly rezortu dopravy na rok 2004 do položky výdavkov štátu, určených na spolufinancovanie povstupových programov Európskej únie.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť v súčasnosti prevádzkuje osobnú železničnú dopravu na tratiach Záhorská Ves ­ Zohor a Zohor ­ Bratislava.

(dro, sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 102
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 178
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 203
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 073
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 016
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 449
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 271
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 101
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 20 607
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 332
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 687
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 529
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 814
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 353
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 009
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu