SME

Malchárek chce lacnejšiu železnicu

Poslanec parlamentu Jirko Malchárek predloží pri schvaľovaní štátneho rozpočtu pozmeňovací návrh, aby na tratiach Bratislava ­ Kúty a Bratislava ­ Dunajská Streda v budúcom roku namiesto Železničnej spoločnosti osobnú dopravu prevádzkovala Bratislavská ..

Poslanec parlamentu Jirko Malchárek predloží pri schvaľovaní štátneho rozpočtu pozmeňovací návrh, aby na tratiach Bratislava ­ Kúty a Bratislava ­ Dunajská Streda v budúcom roku namiesto Železničnej spoločnosti osobnú dopravu prevádzkovala Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť. „Hlavnou výhodou tejto zmeny by bola výrazne nižšia cena, čím by sa dalo ušetriť okolo 22 miliónov korún, ktoré štát môže použiť na iné účely," uviedol Malchárek. Majoritným akcionárom BRKS je Bratislavský samosprávny kraj, ktorý vlastní 51 percent akcií. „Ak tento návrh prejde, bude to vlastne precedens," hovorí predseda dopravnej komisie kraja a predseda predstavenstva BRKS Roman Filistein. „Štát totiž od samopráv žiada, aby koordinovali vlakovú a autobusovú dopravu, ale kraj môže len schvaľovať cestovné poriadky. Schválením pozmeňovacieho návrhu by sme sa mohli reálne ujať koordinácie dopravy. Štát tým ušetrí. Okrem toho by sme mohli odfinancovať realizáciu prvej etapy bratislavskej rýchlodráhy."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V štátnom rozpočte je na výkony Železničnej spoločnosti na dotknutých tratiach určených viac ako 67 miliónov korún. Tie isté výkony na tratiach Bratislava ­ Kúty a Bratislava ­ Dunajská Streda však dokáže regionálna spoločnosť pre samosprávne kraje prevádzkovať za 45 miliónov. V rámci tejto sumy by regionálna spoločnosť prevádzkovala navyše denne šesť osobných vlakov na trati Bratislava ­ Trnava a v rámci prvej etapy bratislavskej rýchlodráhy aj štyridsať vlakov denne na úseku Devínska Nová Ves ­ Bratislava.

Podľa poslanca Malchárka je úspora 22 miliónov výsledkom racionálneho návrhu. Ušetrené peniaze by sa podľa neho mohli presunúť v rámci kapitoly rezortu dopravy na rok 2004 do položky výdavkov štátu, určených na spolufinancovanie povstupových programov Európskej únie.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť v súčasnosti prevádzkuje osobnú železničnú dopravu na tratiach Záhorská Ves ­ Zohor a Zohor ­ Bratislava.

(dro, sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  2. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  3. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  4. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  5. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  6. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  7. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  8. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  1. Gazdovať sa dá aj na jalovej pôde
  2. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  3. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  4. Nová číselná lotéria od TIPOSu Všetko alebo nič
  5. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  6. Apolka horí!
  7. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  8. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 14 103
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 6 006
  3. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 367
  4. Keď sa z brigády stane kariéra 4 148
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 4 141
  6. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 124
  7. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 2 762
  8. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 1 634
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 22 085
  2. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 15 742
  3. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 9 662
  4. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 8 363
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 6 508
  6. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 5 085
  7. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 5 001
  8. Jozef Černek: Premiéra, potlesk… a na druhý deň umývam záchody 4 654
  1. Věra Tepličková: Zvrat to ozaj nečakaný, Oskar je vraj uprataný
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  3. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  4. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  5. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  6. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  7. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  8. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
SkryťZatvoriť reklamu