SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Malchárek chce lacnejšiu železnicu

Poslanec parlamentu Jirko Malchárek predloží pri schvaľovaní štátneho rozpočtu pozmeňovací návrh, aby na tratiach Bratislava ­ Kúty a Bratislava ­ Dunajská Streda v budúcom roku namiesto Železničnej spoločnosti osobnú dopravu prevádzkovala Bratislavská ..

Poslanec parlamentu Jirko Malchárek predloží pri schvaľovaní štátneho rozpočtu pozmeňovací návrh, aby na tratiach Bratislava ­ Kúty a Bratislava ­ Dunajská Streda v budúcom roku namiesto Železničnej spoločnosti osobnú dopravu prevádzkovala Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť. „Hlavnou výhodou tejto zmeny by bola výrazne nižšia cena, čím by sa dalo ušetriť okolo 22 miliónov korún, ktoré štát môže použiť na iné účely," uviedol Malchárek. Majoritným akcionárom BRKS je Bratislavský samosprávny kraj, ktorý vlastní 51 percent akcií. „Ak tento návrh prejde, bude to vlastne precedens," hovorí predseda dopravnej komisie kraja a predseda predstavenstva BRKS Roman Filistein. „Štát totiž od samopráv žiada, aby koordinovali vlakovú a autobusovú dopravu, ale kraj môže len schvaľovať cestovné poriadky. Schválením pozmeňovacieho návrhu by sme sa mohli reálne ujať koordinácie dopravy. Štát tým ušetrí. Okrem toho by sme mohli odfinancovať realizáciu prvej etapy bratislavskej rýchlodráhy."

SkryťVypnúť reklamu

V štátnom rozpočte je na výkony Železničnej spoločnosti na dotknutých tratiach určených viac ako 67 miliónov korún. Tie isté výkony na tratiach Bratislava ­ Kúty a Bratislava ­ Dunajská Streda však dokáže regionálna spoločnosť pre samosprávne kraje prevádzkovať za 45 miliónov. V rámci tejto sumy by regionálna spoločnosť prevádzkovala navyše denne šesť osobných vlakov na trati Bratislava ­ Trnava a v rámci prvej etapy bratislavskej rýchlodráhy aj štyridsať vlakov denne na úseku Devínska Nová Ves ­ Bratislava.

Podľa poslanca Malchárka je úspora 22 miliónov výsledkom racionálneho návrhu. Ušetrené peniaze by sa podľa neho mohli presunúť v rámci kapitoly rezortu dopravy na rok 2004 do položky výdavkov štátu, určených na spolufinancovanie povstupových programov Európskej únie.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť v súčasnosti prevádzkuje osobnú železničnú dopravu na tratiach Záhorská Ves ­ Zohor a Zohor ­ Bratislava.

(dro, sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 548
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 817
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 413
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 885
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 4 649
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 614
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 823
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 119
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 20 056
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 263
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 975
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 099
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 916
  6. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 204
  7. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 189
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 879
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu