Dôvodom, prečo predseda Bratislavského samosprávneho kraja Ľubo Roman zastavil tender na výber prevádzkovateľov autobusových liniek pre okresy Malacky, Pezinok a Senec, je prebiehajúca privatizácia SAD Bratislava. Táto spoločnosť je totiž jedným z troch uchádzačov v tendri vypísanom BSK. „Chceme dať šancu aj novému strategickému investorovi v SAD,“ povedal predseda dopravnej komisie kraja a predseda predstavenstva Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti Roman Filistein.
Bratislavský samosprávny kraj zatiaľ predĺžil termín na predkladanie ponúk. Dátum, dokedy sa môžu záujemcovia prihlásiť, však bude známy až po návrate Romana z dovolenky. Predseda začal dovolenkovať včera. Neotvorené obálky s ponukami, ktoré doteraz predložili traja záujemcovia, vráti úrad kraja štatutárom spoločností.
Na predaj akcií spoločnosti SAD už v minulosti prebehlo jedno výberové konanie, ktoré vyhrala švédska dopravná spoločnosť Connex Transport AB. V čase, keď kraj tender vypisoval, vláda privatizačné rozhodnutie pre SAD zrušila.
Okrem bratislavskej autobusovej spoločnosti o prevádzkovanie prímestských liniek prejavila záujem aj Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť, ktorej 13-percentným akcionárom je práve švédska Connex Transport AB, posledným záujemcom bola rakúska dopravná spoločnosť Blaguss Reisen cez slovenskú Eurocoach.
Na otázku, čo ak sa akcionárom SAD stane Connex Transport AB a s druhou ponukou sa prihlási do tendra, Filistein odpovedal, že by to nebolo etické. „Buď by stiahol ponuku Conex, alebo naša regionálna spoločnosť,“ dodal.
Výberovú komisiu už Roman vymenoval. Tvoria ju poslanci kraja a zamestnanci úradu. Či sa Roman v novej situácii rozhodne vymeniť členov výberovej komisie, je iba v jeho kompetencii.
INGRID DROZDÍKOVÁ