Bývam v Petržalke a môj byt spravuje Bytový podnik Petržalka. V ročnom vyúčtovaní za vodu za rok 2000 mi správca naúčtoval za teplú vodu 17, 83 Sk/m3, za studenú vodu 19, 85 Sk/m3. Viem, že cena vody sa v minulom roku menila, prvý mesiac bola 12,45 Sk/m3 a zvyšok roka 15,80 Sk/m3. Napísal som bytovému podniku reklamáciu, odpovedali mi, že vyúčtovanie bolo správne, prípadné námietky chcú riešiť pri osobnom stretnutí. Lenže rovnaké nedostatky sa vyskytli aj v predchádzajúcich rokoch a neakceptovali ma. Obrátil som sa aj na orgány finančnej kontroly a prokuratúry. Ak túto metodiku urobili celoplošne, v Petržalke mohli zarobiť aj desiatky miliónov korún.
Cena studenej a teplej vody musí byť rovnaká a skutočne sa v minulom roku menila tak, ako ste uviedli. Od správcu ste mali dostať osobitne vyúčtovaný január a zvlášť zvyšok roka. Pri sťažovaní je dôležité správne napísať reklamáciu. V nej musíte uviesť cenový výmer, ktorý bol porušený. Vo vašom prípade išlo o výmer ministerstva financií R 10/1999 pre január a R 1/2000 pre zvyšok roka. Ak ani s touto reklamáciou neuspejete, obráťte sa na Správu finančnej kontroly, Drieňová 39 a upozornite ich na nedodržiavanie cien. Ak budete s výsledkami kontroly nespokojný, môžete si svoje právo uplatniť na súde. Často je právny servis drahší ako peniaze, o ktoré oberá správca spotrebiteľa. Ďalšou možnosťou je prokuratúra, kde sa môžete sťažovať na nesprávny postup orgánov štátnej správy. Ak zlyhá aj prokuratúra, možno upozorniť generálnu prokuratúru. Ak ani tá nezareaguje, poslednou šancou sú médiá.
Rudolf Šaran, Asociácia spotrebiteľských subjektov