
Petržalská stanica zíva prázdnotou. FOTO SME - PAVOL MAJER
trvá oveľa dlhšie. Ani nevieme, kedy sa štrajk skončí. Viem, že chcú prepúšťať železničiarov, ale viac o štrajku neviem. Na jednej strane so zamestnancami železníc sympatizujem, na druhej strane som však nahnevaná, pretože mi to komplikuje dopravu do školy,“ hovorí Silvia Šebová študujúca vo Viedni.
Ako informoval prednosta železničnej stanice Petržalka Mikuláš, Železničná spoločnosť, ktorá za normálnych okolností prepraví počas priemerného pracovného dňa na trase Bratislava - Viedeň približne 1 300 ľudí, stráca pre štrajk denne približne tri milióny korún.
Sťažnosti od cestujúcich dožadujúcich sa prepravy železničiari nezaznamenali, ľudia boli o štrajku informovaní. Varovný dvanásťhodinový štrajk totiž rakúski železničiari vyhlásili už minulý týždeň. Časovo neobmedzené zastavenie vlakovej dopravy u našich juhozápadných susedov vyhlásili železničiarski odborári po tom, čo rada rakúskych ministrov v utorok schválila reformný balíček na zníženie stratovosti rakúskej železničnej spoločnosti ÖBB. Zmeny pripravia o prácu niekoľko tisíc železničiarov a pracovníci prídu aj o niektoré sociálne výhody. Štrajk mal pôvodne trvať dodnes, je však možné, že sa pretiahne až do budúceho týždňa.
Cestujúci do Viedne, ktorí majú zakúpený železničný cestovný lístok, ho v čase trvania štrajku môžu použiť aj v autobuse. Podľa slov Karola Puleca z oddelenia medzištátnej dopravy SAD, počas štrajku nasadili na trase tri dodatočné autobusy. Tie zatiaľ zvýšený dopyt po cestovaní do Viedne pokrývajú, v prípade potreby však majú pripravené aj ďalšie vozidlá. V prvý deň štrajku autobusy prepravili 25 pasažierov so železničnými lístkami.