SME

Do Viedne sa cestuje len autobusmi

Petržalská stanica zíva prázdnotou. Vlaky do Viedne pre štrajk železničiarov nepremávajú. „Narušilo mi to všetky plány, teraz musím behať, zisťovať, ako sa dostať do Viedne. Autobusová stanica na Nivách je ďalej od môjho domu a okrem toho cesta autobusom


Petržalská stanica zíva prázdnotou. FOTO SME - PAVOL MAJER


trvá oveľa dlhšie. Ani nevieme, kedy sa štrajk skončí. Viem, že chcú prepúšťať železničiarov, ale viac o štrajku neviem. Na jednej strane so zamestnancami železníc sympatizujem, na druhej strane som však nahnevaná, pretože mi to komplikuje dopravu do školy,“ hovorí Silvia Šebová študujúca vo Viedni.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako informoval prednosta železničnej stanice Petržalka Mikuláš, Železničná spoločnosť, ktorá za normálnych okolností prepraví počas priemerného pracovného dňa na trase Bratislava - Viedeň približne 1 300 ľudí, stráca pre štrajk denne približne tri milióny korún.

SkryťVypnúť reklamu

Sťažnosti od cestujúcich dožadujúcich sa prepravy železničiari nezaznamenali, ľudia boli o štrajku informovaní. Varovný dvanásťhodinový štrajk totiž rakúski železničiari vyhlásili už minulý týždeň. Časovo neobmedzené zastavenie vlakovej dopravy u našich juhozápadných susedov vyhlásili železničiarski odborári po tom, čo rada rakúskych ministrov v utorok schválila reformný balíček na zníženie stratovosti rakúskej železničnej spoločnosti ÖBB. Zmeny pripravia o prácu niekoľko tisíc železničiarov a pracovníci prídu aj o niektoré sociálne výhody. Štrajk mal pôvodne trvať dodnes, je však možné, že sa pretiahne až do budúceho týždňa.

Cestujúci do Viedne, ktorí majú zakúpený železničný cestovný lístok, ho v čase trvania štrajku môžu použiť aj v autobuse. Podľa slov Karola Puleca z oddelenia medzištátnej dopravy SAD, počas štrajku nasadili na trase tri dodatočné autobusy. Tie zatiaľ zvýšený dopyt po cestovaní do Viedne pokrývajú, v prípade potreby však majú pripravené aj ďalšie vozidlá. V prvý deň štrajku autobusy prepravili 25 pasažierov so železničnými lístkami.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 34 890
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 720
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 424
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 344
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 923
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 5 834
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 521
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 333
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 162
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 448
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 910
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 774
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 915
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 531
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 908
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 8 803
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu