SME

Ovládanie auta je už dnes samozrejmosťou

Vhodným obdobím na absolvovanie vodičského kurzu môže byť zima, pretože autoškoly ponúkajú rôzne akciové zľavy. V Bratislave existuje veľké množstvo autoškôl. Ako sa medzi nimi orientovať?


FOTO SME – PAVOL MAJER


Absolvovať vodičský kurz možno už v priebehu niekoľkých týždňov. Autoškoly sa ochotne prispôsobujú časovým podmienkam zákazníka.

Výber firmy by mal do istej miery zohľadňovať vzdialenosť od bydliska alebo zamestnania záujemcu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za špeciálne vyučovanie, keď sa učiteľ venuje iba jednému študentovi, sú príplatky.

Samozrejme, nie je na škodu vopred sa oboznámiť s podmienkami výučby u daného lektora. Každý inštruktor má za sebou špeciálny výcvik spojený s psychologickými testmi.

SkryťVypnúť reklamu

Ceny kurzov sú rôzne, v súčasnosti sa pohybujú od 7- do 16-tisíc. Závisí to aj od typu kurzu. Vyššia cena spravidla predstavuje aj viacej praktickej výučby v premávke.

Veľký rozdiel medzi cenami môžu spôsobovať značky používaných áut. Za primeraný poplatok sa dá jazdiť na luxusnejšom vozidle. Vek vozidiel v autoškole vyplýva zo zákona - auto nesmie mať viac ako šesť rokov. Každá autoškola musí mať v ponuke aj vlastný trenažér.

Pravidlom býva, že autoškoly sídliace mimo centra mávajú kurzy lacnejšie. Dnes sa dá suma za kurz splácať postupne - no nie vždy bez niekoľkopercentného navýšenia.

Na výber sú rýchlokurzy, kde absolvovanie teoretickej časti trvá štyri týždne, pri normálnom kurze sú to tri mesiace. Semináre sa otvárajú priebežne viackrát do mesiaca.

SkryťVypnúť reklamu

Ak si záujemca neskôr plánuje vodičské oprávnenie rozšíriť, z časového i finančného hľadiska je jednoduchšie absolvovať školenie naraz.

K vyplnenej prihláške donesie klient osvedčenie o lekárskej prehliadke. Tlačivo sa dá stiahnuť z väčšiny internetových stránok autoškôl a potvrdiť u všeobecného praktického (obvodného) lekára. Do rozšíreného kurzu treba mať aj výpis z evidenčnej karty vodiča, ktorý sa získava na dopravnom inšpektoráte spolu s 50-korunovým kolkom.

Samotný kurz pozostáva z teoretickej a praktickej časti. Po absolvovaní teórie sa jazdy musia uskutočniť a ukončiť do jedného roka. Povinné sú tri hodiny jazdy na cvičisku, až potom môže budúci vodič pod dohľadom inštruktora jazdiť v premávke. Čas jázd autoškola po dohode prispôsobí požiadavkám klienta.

SkryťVypnúť reklamu

Kurz zahŕňa aj prednášku zo zdravotníckej prípravy a základnú študijnú literatúru a cvičné testy.

Podmienky na úspešné absolvovanie autoškoly sú takmer všade rovnaké. Ku dňu skúšok treba bezpodmienečne dosiahnuť vek najmenej 18 rokov a na zápis na záverečné skúšky priniesť potvrdenie o zaplatení správnych poplatkov v hodnote 1100 korún.

Test pozostáva z teoretickej časti (pravidlá cestnej premávky) a z praktickej časti, nazvanej údržba. Záujemca má nárok na dva opravné termíny.

Autoškoly organizujú aj školenia profesionálov a kondičné jazdy pre vodičov, ktorí si chcú preveriť alebo zlepšiť svoje schopnosti.

Vodič je po absolvovaní skúšok ešte dva roky v skúšobnej lehote. Ak počas tohto obdobia spraví tri priestupky, preukaz sa mu odníme.

Vybavenie medzinárodne platného preukazu na dva roky na okresnom dopravnom inšpektoráte stojí 50 korún.

DOROTA KRÁKOVÁ

CENNÍKZákladný výcvik na skupinu „B“ – osobný automobil od 7500

„A“ – motocykel od 4500

„C“ – nákladný automobil od 18500

„B“ rozšírenie na „A“ plus „C“ od 16000

„B“ plus „T“ – traktor od 13100

Individuálny výcvik od 11950

Kondičné a doškoľovacie jazdy od 280/vyuč. hodina

Školenie vodičov od 230/vyuč. hodina

Cena 45-minútovej kondičnej jazdy od 275

Cena 90-minútovej kondičnej jazdy od 550

Ceny sú v slovenských korunách.

AUTOŠKOLYALFA, Ružová dolina 8 55 42 58 61

Apollo, Mlynské luhy 7 43 42 42 07

Asa, Šancová 112 55 41 04 24

Dolanský, Ľubovnianska 8 63 81 48 28

Ficker, Pribinova 24 44 45 51 22

Gama, Záhradnícka 93 55 41 05 29

Ikara, Hrobákova 34 62 24 05 65

Junior, Herlianska 5 43 33 54 08

Marína, Kočánkova 153 62 25 06 80

Kolpach, Šustekova 1 62 31 88 59

Mercury, Saratovská 26 64 28 49 65

Niké, Grösslingova 8 52 96 30 00

Prim, Trnavská cesta 32 55 56 68 93

Profit, Pekná cesta 17 44 88 50 03

Quattro, Budatínska 31 63 83 71 00

Rubín, Istrijská 2 64 77 75 48

Sola, Levárska 11 65 42 60 58

Star, Vazovova 6 44 25 73 55

Tomi, Mlynské nivy 55 56 26 62

Valušek, Sch.-Trnavského 14 64 53 40 63

Waso, Haanova 21 62 41 09 20

Výber firiem je náhodný.

Povolenia sa vydávajú podľa kategórie

Písmeno M znamená, že vodič môže jazdiť na malom motocykli, A – veľký motocykel, B je klasické oprávnenie na riadenie osobného automobilu, C je pre nákladný automobil, D sú vozidlá na hromadnú prepravu osôb, T traktor a E znamená návesy a prívesy.

Na získanie povolenia riadiť vozidlá skupín D treba mať 2 roky praxe v jazde a potvrdenie o praxi (napríklad od zamestnávateľa). Povolenie na riadenie traktorov platí len v SR.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Šéf HOPINu: Nie sme najlacnejší a ani nechceme byť
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 12 003
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 561
  3. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 009
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 591
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 4 965
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 168
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 883
  8. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 472
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 36 842
  2. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 21 276
  3. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 357
  4. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 13 327
  5. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 12 435
  6. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 11 321
  7. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 9 781
  8. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 9 116
  1. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  2. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
  3. Marcel Rebro: Narodil sa v Gruzínsku, položil život za Ukrajinu
  4. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  5. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  6. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  7. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  8. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
SkryťZatvoriť reklamu