dného významu a je tiež na zozname potenciálnych území NATURA 2000 chránených Európskym spoločenstvom," uvádzajú vo svojom vyhlásení, ktoré poskytli agentúre SITA.
Ochranári sú proti plánovanému začleneniu mosta do okruhu Bratislavy s parametrami diaľničného prepojenia. Obávajú sa negatívnych vplyvov na životné prostredie, zníženia prírodnej hodnoty a druhovej rozmanitosti územia. Podľa nich by vláda a kompetentné štátne orgány mali zhodnotiť regionálne potreby dopravy medzi Slovenskom a Rakúskom. Štúdia by mala navrhnúť najvhodnejšie dopravné koridory na spoločnej slovensko-rakúskej hranici z hľadiska ekonomického, spoločenského a environmentálneho. "Vítame obnovenie kontaktov medzi priľahlými regiónmi Záhoria a Dolného Rakúska v rámci zjednotenej Európy. Rozvoj územia však musí rešpektovať požiadavky všetkých sektorov, vrátane ochrany prírody,“ uviedla Tatiana Šutiaková zo Spoločnosti pre ochranu vtáctva na Slovensku (SOVS).
Ochrancovia prírody odporúčajú, aby sa prioritne dobudovalo južné diaľničné spojenie medzi Viedňou a Bratislavou – prepojenie priechodu Jarovce – Kitsee diaľnicou A6 na rakúsku diaľnicu A4. Ďalšie cestné prepojenia diaľničného typu medzi Slovenskom a Rakúskom by sa mali plánovať až po starostlivom zvážení zaťaženosti a kapacít tejto južnej cesty. "Rozhodovanie o ďalšom osude mosta Devínska Nová Ves – Marchegg bude testom, či rakúske a slovenské orgány berú vážne požiadavky environmentálnej legislatívy EÚ,“ konštatoval Milan Janák z DAPHNE-Inštitútu aplikovanej ekológie. K stanovisku DAPHNE a SOVS sa pripojilo aj Bratislavské regionálne ochranárske združenie.