
FOTO SME - PAVOL MAJER
„Bola som si vybaviť predĺženie povolenia vjazdu autom na Obchodnú ulicu,“ hovorí Valika, ktorá bola včera ráno v servise pre občana aj v spoločnosti malého syna. „Všetci sa tu usmievajú a vybavili ma rýchlo. Úradníci sú veselší ako za Moravčíka a synovi ponúkli aj cukríky.“
„Práve nadávam,“ povedal dôchodca Milan, ktorý pred druhou odchádzal z kancelárie aj so svojou manželkou. „Kancelária slúži na to, aby nás úradníci od seba odtlačili, odtisli si nás od tela! Môj problém súvisí so životným prostredím. Povedali, že dostanem odpoveď do tridsiatich dní, ale nedostal som ju.“
Milan hovorí, že by chcel komunikovať priamo s úradníkom, ktorý má na starosti agendu, ale za ním sa už od septembra nedostane. „Sedí na Laurinskej 7 a tá je pre mňa nedostupná. Dali mi telefónne číslo. Hlási sa mi tam však iba odkazovač. Pritom sú ešte len dve hodiny,“ sťažuje sa.
Pri okienku ho vystriedal ďalší starší pán. „Chcel by som darovať vnučkám svoju garsónku,“ hovorí úradníčke. „Ako to môžem urobiť?“ Úradníčka ho posiela za notárom s odôvodnením, že darovať môže komu chce čo chce a magistrát s tým nemá nič do činenia. „To je také jednoduché? To mi odľahlo. Ďakujem, veľmi ste mi pomohli,“ odchádza spokojný pán z kancelárie.
Najväčší záujem však vzbudzovala počas celého dňa na magistráte nástenka s plánom tohtoročných vianočných trhov. Zastavovali sa pri nej samotní budúci stánkari, ale aj nezainteresovaní okoloidúci, ktorí sa už trhov nevedia dočkať.
„Najviac občanov navštevuje pracovisko Služby občanov v pondelok a v stredu, najčastejšie ráno, okolo obeda a pred koncom pracovného času. Najväčšia časť pripomienok smerovala pritom zatiaľ k otázke, prečo nemôžu ísť občania priamo ku konkrétnemu úradníkovi,“ uvádza Eva Chudinová, hovorkyňa magistrátu.
Počet podnetov a podaní k je ku včerajšiemu dňu 4635. Na pracovisku Služby občanom Front office, ktoré sídli na prízemí budovy Novej radnice na Primaciálnom námestí číslo 1, pracuje 16 zamestnancov.