ník primátora pre dopravu Karol Kolada s istotou povedať nevedel. „Tento rok určite ceny nezvýšime, a budúci rok sa budeme snažiť ceny udržať. V súčasnosti dopravný podnik hľadá cestu, ako znížiť vlastné náklady,“ informoval Kolada. Posledné zvýšenie cien v MHD mestu finančný efekt neprinieslo. Podľa viceprimátora, po úprave cien ubudli asi dve percentá cestujúcich.
O zvyšovaní cestovného na lokálnej železnici na Záhorie, ktorú prevádzkuje Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť, sa zatiaľ len hovorí. „Na situáciu budeme reagovať podľa situácie na železnici,“ potvrdil za spoločnosť Tomáš Fábor, „ak ceny pôjdu hore, pravdepodobne upravíme aj cestovné na lokálke. Zrejme budeme kopírovať 10 % infláciu. Ešte je však čas o tom hovoriť.“ Bratislavskú regionálnu koľajovú spoločnosť založil samosprávny kraj. Spoločnosť od leta prevádzkuje lokálku na trati Záhorská Ves – Vysoká pri Morave – Zohor. Trasa zo Záhorskej Vsi do Zohora patrila medzi 25 regionálnych dráh, na ktorých Železničná spoločnosť prestala prevádzkovať osobnú dopravu. Bratislavská župa našla peniaze a obnovila premávku. Cestovné je dnes o 10 % nižšie v porovnaní s cestovným z čias, keď trať prevádzkovali železnice.
(dro, sita)