Spotrebiteľ si kúpil drahšie auto strednej triedy – Opel Vectra turbodiesel so zľavou. Zaplatil zaň okolo 930-tisíc korún. Počas dvanástich mesiacov záruky navštívil servis viac ako desaťkrát. Prinútili ho k tomu rôzne opakujúce sa chyby. Mal problémy ...
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Spotrebiteľ si kúpil drahšie auto strednej triedy – Opel Vectra turbodiesel so zľavou. Zaplatil zaň okolo 930-tisíc korún. Počas dvanástich mesiacov záruky navštívil servis viac ako desaťkrát. Prinútili ho k tomu rôzne opakujúce sa chyby. Mal problémy s turbom, vytekal mu olej z auta, prenikala vlhkosť do hlavných svetiel, prestávali fungovať žiarovky a auto začalo vydávať rôzne pazvuky.
V takejto situácii by bola najvhodnejšia výmena auta, ale predajca sa jej urputne bránil, vyhováral sa na nesúhlas dovozcu v Prahe. Neskôr žiadal predajca od spotrebiteľa za jeden rok užívania auta kompenzáciu vo výške 150-tisíc korún.
Predajca na vymáhanie kompenzácie nemal oporu v našom Občianskom zákonníku. Záručná doba na autá je minimálne šesť mesiacov, na niektoré značky až štyri roky. Nie predajca, ale spotrebiteľ má právo na náhradu nákladov, ktoré mu pri uplatňovaní si záručnej lehoty vznikli. M. Tulák