SME

Vodiči v meste cyklistov ešte neprijali

Bratislavskí cyklisti sa v hlavnom meste zďaleka necítia takí chránení ako v najbližších hlavných mestách Viedni či Budapešti. Chýba infraštruktúra, na druhej strane ochota vodičov pri nedostatku cyklotrás akceptovať jazdcov na dvoch kolesách v cestnej ..


Hrad Devín je obľúbeným miestom výletov Bratislavčanov na bicykloch. Jeho cyklotrasové prepojenie so stredom mesta však stále chýba. ILUSTRAČNÉ FOTO SME – PAVOL MAJER


Bratislavskí cyklisti sa v hlavnom meste zďaleka necítia takí chránení ako v najbližších hlavných mestách Viedni či Budapešti. Chýba infraštruktúra, na druhej strane ochota vodičov pri nedostatku cyklotrás akceptovať jazdcov na dvoch kolesách v cestnej premávke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Riešení je mnoho, podľa Správy telovýchovných a rekreačných zariadení (STaRZ) chýbajú peniaze.

SkryťVypnúť reklamu

Mestská príspevková organizácia STaRZ prevzala správu cyklotrás v roku 2001. Najväčšie pokroky spravila v oblasti známej petržalskej hrádze, kde zabezpečila diferenciáciu cyklotrasy a dráhy pre in-line korčuliarov na kolieskach. „Inštalovali sme sem dopravné značenie a informačné tabule v troch jazykoch. Prvou lastovičkou medzi cyklotrasami je nová dlaždicová trasa spod Mosta Lafranconi po botanickú záhradu,“ informovala Katarína Szabová zo STaRZ-u.

Cieľom do budúcnosti je predĺžiť túto trasu až do Devína, čím by sa výrazne vylepšili cykloturistické možnosti Bratislavčanov. V tomto prípade však dochádza k sporu s úradmi. Dôvodom je zvýšená ochrana vodných zdrojov po 11. septembri 2001. „Už aj tak privysoké náklady na realizáciu tejto približne 10-kilometrovej cyklocesty, ktoré sa odhadujú na 100 miliónov, môžu z týchto dôvodov narásť aj o 30 až 40 miliónov,“ povedal riaditeľ STaRZ-u Ľubomír Kadnár.

SkryťVypnúť reklamu

V Starom Meste sa zatiaľ nedá zrealizovať nič. „Vodiči ani verejnosť neprijali cyklistov ako súčasť premávky. V porovnaní s Viedňou či Budapešťou zaostávame minimálne o desať rokov. Dlho sme sa borili s problémami v zákonoch,“ dodal Kadnár.

V pláne je však omnoho viac. Pripravuje sa projekt v oblasti Viedenskej cesty. „Treba tam aspoň spomaliť premávku, aby sa cyklista cítil lepšie. Ak schvaľovací proces prejde, s realizáciou sa začne na budúci rok,“ povedala Szabová. Problémom je aj ďalšia lokalita Petržalky – Chorvátske rameno. Výstavba južnej radiály si vyžiada investíciu tri milióny korún. Úsek od Romanovej po jazero Draždiak sa má začať budovať už v novembri.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 14 362
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 319
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 395
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 327
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 517
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 793
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 637
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 129
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 600
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 246
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 317
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 602
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 604
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 707
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 293
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 551
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu