SME

Na troch radiálach bude mať prednosť MHD

Mestské zastupiteľstvo schválilo návrh priorít dvadsiatich štyroch dopravných stavieb. Tie budú prvoradé v období ďalších dvoch rokov.

Prioritou sa stala aj tretia etapa rekonštrukcie Kremeľskej ulice. „Ulica vedie cez celú dedinu a v období, keď sa realizuje stavba diaľnice, by to mohol byť jeden z tajných prístupov zo západnej časti mesta a Záhoria do Bratislavy,“ povedal Emil Beladič. FOTO SME – PAVOL MAJER

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mestské zastupiteľstvo schválilo návrh priorít dvadsiatich štyroch dopravných stavieb. Tie budú prvoradé v období ďalších dvoch rokov.

Viaceré z nich majú zabezpečiť plynulé prepojenie diaľnic s mestskými komunikáciami. „Preto budeme pokračovať v budovaní ciest napojených na Mierovú – Seneckú a zároveň projekčne pripravovať tie, ktoré sa budú napájať na západnú časť mesta – Lamač a starú Dúbravku. Na Einsteinovej budeme dbať na to, aby boli dokončené nadchody a zabezpečené priečne prepojenie komunikácií,“ povedal námestník primátora Karol Kolada.

SkryťVypnúť reklamu

Medzi priority sa dostala aj rekonštrukcia a úpravy troch bratislavských radiál. „Rekonštrukcie by mali zabezpečiť aj preferenciu mestskej hromadnej dopravy na radiálach,“ upresnil Emil Beladič, riaditeľ generálneho investora mesta. Plán priorít sa zameriava aj na budovanie svetelne signalizovaných križovatiek a televízneho dohľadu.

„O dva – tri roky po vybudovaní diaľnice by sme mali byť kompatibilní s dispečingom Slovenskej správy ciest. Aby bol dohľad na dopravnú situáciu na diaľnici prepojený s dohľadom na ostatných cestách,“ povedal Kolada.

Pri rekonštrukciách a stavebných prácach by sa nemala podľa neho zopakovať skratová situácia ako v prípade stavby mosta Košická.

Chaos po začatí prác na moste spôsobili viaceré zmeny v organizácii dopravy. Zaskočili aj vodičov áut, aj cestujúcich využívajúcich mestskú dopravu. „Aby sme zabránili opakovaniu takejto situácie, magistrát na náklady investora, ktorý má informovať verejnosť, zabezpečí informácie prostredníctvom médií, ale zároveň aj vylepovanie upozornení a ich doručenie do schránok obyvateľov,“ dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravné stavby

Projekt komentár náklady spolu v tis. korún

1. Príprava a realizácia prvej etapy nosného systému MHD   1 900 000

2. Realizácia a dokončenie mosta Košická ukončenie v r. 2005 2 023 209

3. Rozšírenie Nábrežia L. Svobodu od tunela po Nový most na 3. jazdný pruh 41 500

4. Rozšírenie Račianskej ulice rozšírenie komunikácie 85 800

5. Prestavba Galvaniho ulice pokračovanie prestavby v úseku Rožňavská-Ivanská 126 000

6. Dostavba Vlárskej ulice zabezpečenie obsluhy Koliby 70 200

7. Dostavba Bojnickej ulice v rámci budovania vonkajšieho polokruhu 21 500

8. Rekonštrukcia Mierovej ulice podpora bezpečnosti a statickej dopravy 60 000

9. Rekonštrukcia Kremeľskej ulice 3. etapa, pokračovanie po útlme rekonštrukcie 55 000

SkryťVypnúť reklamu

10. Mlynská ulica preložka Mlynskej ulice 12 515

11. Eisnerova ulica rekonštrukcia privádzača DNV, predĺženie Eisnerovej ul. 100 000

12. Komunikácia Na pántoch predĺženie od Mäsokombinátu 16 000

13. Hradská, Ráztočná a Podunajská ulica príprava a začiatok realizácie 21 000

14. Rybničná ulica rekonštrukcia 87 000

15. Predĺženie Tomášikovej ulice v úseku Račianska – Vajnorská 102 000

16. Karlovesko-Dúbravská radiála (rekonštrukcia vrátane preferencie MHD ) 55 000

(ukončenie v roku 2008)

17. Vajnorská radiála (rekonštrukcia vrátane preferencie MHD) 40 600

(ukončenie v roku 2009)

18. Ružinovská radiála rekonštrukcia (ukončenie v roku 2008) 30 700

19. Stavby cestných svetelných signalizácií celkový počet 15 75 000

20. Televízny dohľad križovatiek obnova 30 000

21. Cyklotrasy obnova a budovanie 24 000

22. Mimoúrovňová križovatka D61 – Senecká cesta projektová dokumentácia 2 000

23. Predĺženie Saratovskej ulice projektová dokumentácia 2 000

24. Predĺženie Harmincovej ulice do Lamača projektová dokumentácia 3 000

Dopravné stavby spolu   4 977 024

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 9 652
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 617
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 029
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 579
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 434
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 782
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 238
  8. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 225
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 031
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 953
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 179
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 657
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 502
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 356
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 074
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 4 694
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu