Zamerajú sa aj na kontrolu vozidiel, či majú technickú kontrolu a emisné prehliadky, či sú na predných dverách označené obchodným menom dopravcu, telefónnym číslom objednávkovej služby, strešným svietidlom žltej farby s nápisom Taxi a či majú zabudovaný úradne overený taxameter s neporušenou plombou. Podľa hovorcu mestskej polície Petra Plevu zástupcovia stavovskej organizácie taxikárov Cech taxi túto kontrolu privítali.
„Nemám pocit, že by ešte v Bratislave jazdili nejakí čierni taxikári. Sú tu taxikári, ktorí nie sú napojení na dispečingy, stoja a vracajú sa zväčša na svoje pevné stanovisko. Jazdia za ceny, ktoré si sami určia, lebo máme voľnú tvorbu cien. Ale to predsa nie sú čierni taxikári,“ povedal Peter Fitoš, majiteľ taxislužby Trend.
Dodal, že síce nedodržujú dohodu, ak nemajú napríklad cenník na dverách, ale to neznamená, že by boli čiernymi taxikármi. „Čierny taxikár je bez koncesnej listiny. Takí boli najmä za komunizmu alebo ešte začiatkom 90-tych rokov, keď bolo v meste málo taxíkov. Stáli zväčša pred reštauráciami, stanicami a na miestach, kde sa pohybovalo veľa ľudí. Dnes je situácia opačná, taxíkov máme v Bratislave priveľa.“
Zákazník dôveryhodného taxikára spozná aj podľa toho, že na karosérii auta má uvedené základné sadzby cestovného. Pritom taxameter musí byť umiestnený tak, aby cestujúci mal prehľad o cestovnom. (tasr, japa)