Včera medzi 8.15 a 9.30 nefungovali v Bratislave niektoré bankomaty. Došlo k výpadku autorizačného systému. Potvrdil to pracovník Autorizačného centra Slovenska. „Stala sa chyba v operačnom systéme. Už sme zaslali detaily autorovi systému a čakáme na výsledok. Nefungoval hlavný autorizačný server. Takéto situácie sa nezvyknú stávať často,“ povedal.
Niekedy sa stane, že zákazníkom bankomat „zhltne“ platobnú kartu. Toto sa môže stať len vtedy, ak klient zadá nesprávny PIN kód trikrát po sebe, platobná karta je už neplatná (bola prekročená lehota platnosti karty) alebo je karta zablokovaná v systéme banky a nepoužiteľná.
Podľa Kataríny Gajdošíkovej z Tatra banky je po zadržaní karty bankomatom dobré, aby klient navštívil pobočku svojej banky a tam to nahlásil. „Ak by tak neurobil, banka po spracovaní zadržanej karty pošle túto kartu do príslušnej pobočky, ktorá kartu vydala, a táto zabezpečí kontaktovanie klienta a odovzdanie platobnej karty,“ hovorí.
(mad)