Cesty II. a III. triedy majú od 1. januára 2004 prejsť do správy krajov. Podľa slov predsedu dopravnej komisie kraja Romana Filisteina však kraj nebude mať dostatok finančných prostriedkov na realizáciu svojich zámerov. „Na rok 2004 ministerstvo dopravy podľa doteraz dostupných návrhov predpokladá pre Bratislavský kraj celkový rozsah investícií len 3,6 milióna korún. Aj tie sú špecifikované pre potreby modernizácie technologických zariadení. V návrhu nie je na výstavbu nových ciest, teda na projektovú dokumentáciu a výkupy pozemkov naplánovaná ani jedna koruna,“ hovorí Filistein.
Kraj tak nebude môcť naplniť svoje zámery zintenzívniť prípravu a začať výstavbu obchvatu Modry a opraviť niektoré cesty II. a III. triedy, ktoré sú v dezolátnom stave, ako napríklad cesta III. triedy medzi Rohožníkom a Malackami.
„Veľmi nás to zaráža, lebo celkový balík financií na cesty II. a III. triedy aj po odrátaní takých špecifických investícií, ako je Peugeot – Citroen v Trnave, je stále 918 miliónov,“ hovorí Filistein. Čiastka, ktorú ministerstvo dopravy navrhuje vyhradiť pre Bratislavský kraj, predstavuje z tejto sumy len 0,3 percenta. Podľa Filisteina to vôbec nezodpovedá dopravnej situácii a stavu ciest na území kraja. Veľmi zaťažené a v dosť zlom stave sú výpadovky z Bratislavy na Svätý Jur, Pezinok a Modru i cesty od Zohora na Rohožník a Plavecký Mikuláš. „Nekorešponduje to ani s alokáciou prostriedkov v iných krajoch, kde investície na údržbu ciest stúpajú, kým v Bratislavskom kraji od roku 1996 klesajú,“ povedal Filistein. Dodal, že kraj s takýmto prístupom nesúhlasí, považuje ho za popretie princípu samosprávnosti.
JANA MARTINKOVÁ