SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Železnica dohodu nedodržala

Železničná spoločnosť napriek prísľubu jej vedenia neodpredala Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti dohodnutý počet železničných vozňov.

Po predložení cenovej ponuky vyradených vozňov spoločnosť dodatočne 5-násobne zvýšila ceny. Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť preto namiesto potrebných piatich motorových a štyroch prívesných vozňov odkúpila len tri motorové vozne a dva prívesné vozne. Z tohto dôvodu nemohla podľa plánu, teda od 2. septembra začať prevádzku aj na úseku Zohor – Rohožník.

„Túto situáciu riešime hľadaním alternatívnych koľajových prostriedkov mimo územia Slovenska. Rokujeme vo viacerých európskych krajinách. Cenové ponuky by sme mali dostať v krátkom čase,“ povedal Roman Filistein, predseda dopravnej komisie kraja a predseda predstavenstva Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa jeho slov sa Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti už podarilo na tento účel získať úver od nemenovanej banky a rokujú s ďalšími.

Filistein dodal, že kraj uvažuje o rozšírení prevádzkovanej regionálnej dopravy o ďalšie trate, ale všetko bude závisieť od dotácií štátu do železničnej dopravy. „Kraj sa už prostredníctvom svojho predsedu Ľuba Romana obrátil na ministra financií Ivana Mikloša so žiadosťou o rozpočtové opatrenie. S Trnavským samosprávnym krajom sme sa v zásade už dohodli na tom, že vlaky Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti by zabezpečovali aj tú časť vlakových spojov, ktoré sa dotýkajú len Bratislavského a Trnavského samosprávneho kraja,“ povedal Filistein.

Ako povedal, štát by tým ušetril približne polovicu na tento účel vyčlenených verejných finančných prostriedkov. Jeden vlakový kilometer realizovaný Železničnou spoločnosťou totiž dotuje 153 korunami, kraj by potreboval len 70 – 75 korún.

SkryťVypnúť reklamu

„Súčasne vieme získať ďalší balík vlakových kilometrov, ktoré by sme chceli použiť na rozbehnutie rýchlodráhy na území Bratislavy,“ dodal Filistein.

Mala by premávať medzi Devínskou Novou Vsou a hlavnou stanicou, kde v súvislosti s výstavbou tunela Sitiny dochádza v oblasti Polianky a Patrónky už teraz ku kolapsovým situáciám.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Spacák na kozmetiku?
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  2. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 191
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 349
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 5 595
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 950
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 742
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 144
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 1 856
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 191
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 461
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 426
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 892
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 916
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 523
  6. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 435
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 3 303
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 111
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu