SME

Železnica dohodu nedodržala

Železničná spoločnosť napriek prísľubu jej vedenia neodpredala Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti dohodnutý počet železničných vozňov.

Po predložení cenovej ponuky vyradených vozňov spoločnosť dodatočne 5-násobne zvýšila ceny. Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť preto namiesto potrebných piatich motorových a štyroch prívesných vozňov odkúpila len tri motorové vozne a dva prívesné vozne. Z tohto dôvodu nemohla podľa plánu, teda od 2. septembra začať prevádzku aj na úseku Zohor – Rohožník.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Túto situáciu riešime hľadaním alternatívnych koľajových prostriedkov mimo územia Slovenska. Rokujeme vo viacerých európskych krajinách. Cenové ponuky by sme mali dostať v krátkom čase,“ povedal Roman Filistein, predseda dopravnej komisie kraja a predseda predstavenstva Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa jeho slov sa Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti už podarilo na tento účel získať úver od nemenovanej banky a rokujú s ďalšími.

Filistein dodal, že kraj uvažuje o rozšírení prevádzkovanej regionálnej dopravy o ďalšie trate, ale všetko bude závisieť od dotácií štátu do železničnej dopravy. „Kraj sa už prostredníctvom svojho predsedu Ľuba Romana obrátil na ministra financií Ivana Mikloša so žiadosťou o rozpočtové opatrenie. S Trnavským samosprávnym krajom sme sa v zásade už dohodli na tom, že vlaky Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti by zabezpečovali aj tú časť vlakových spojov, ktoré sa dotýkajú len Bratislavského a Trnavského samosprávneho kraja,“ povedal Filistein.

Ako povedal, štát by tým ušetril približne polovicu na tento účel vyčlenených verejných finančných prostriedkov. Jeden vlakový kilometer realizovaný Železničnou spoločnosťou totiž dotuje 153 korunami, kraj by potreboval len 70 – 75 korún.

SkryťVypnúť reklamu

„Súčasne vieme získať ďalší balík vlakových kilometrov, ktoré by sme chceli použiť na rozbehnutie rýchlodráhy na území Bratislavy,“ dodal Filistein.

Mala by premávať medzi Devínskou Novou Vsou a hlavnou stanicou, kde v súvislosti s výstavbou tunela Sitiny dochádza v oblasti Polianky a Patrónky už teraz ku kolapsovým situáciám.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 96 756
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 025
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 710
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 944
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 062
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 750
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu