Po predložení cenovej ponuky vyradených vozňov spoločnosť dodatočne 5-násobne zvýšila ceny. Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť preto namiesto potrebných piatich motorových a štyroch prívesných vozňov odkúpila len tri motorové vozne a dva prívesné vozne. Z tohto dôvodu nemohla podľa plánu, teda od 2. septembra začať prevádzku aj na úseku Zohor – Rohožník.
„Túto situáciu riešime hľadaním alternatívnych koľajových prostriedkov mimo územia Slovenska. Rokujeme vo viacerých európskych krajinách. Cenové ponuky by sme mali dostať v krátkom čase,“ povedal Roman Filistein, predseda dopravnej komisie kraja a predseda predstavenstva Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti.
Podľa jeho slov sa Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti už podarilo na tento účel získať úver od nemenovanej banky a rokujú s ďalšími.
Filistein dodal, že kraj uvažuje o rozšírení prevádzkovanej regionálnej dopravy o ďalšie trate, ale všetko bude závisieť od dotácií štátu do železničnej dopravy. „Kraj sa už prostredníctvom svojho predsedu Ľuba Romana obrátil na ministra financií Ivana Mikloša so žiadosťou o rozpočtové opatrenie. S Trnavským samosprávnym krajom sme sa v zásade už dohodli na tom, že vlaky Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti by zabezpečovali aj tú časť vlakových spojov, ktoré sa dotýkajú len Bratislavského a Trnavského samosprávneho kraja,“ povedal Filistein.
Ako povedal, štát by tým ušetril približne polovicu na tento účel vyčlenených verejných finančných prostriedkov. Jeden vlakový kilometer realizovaný Železničnou spoločnosťou totiž dotuje 153 korunami, kraj by potreboval len 70 – 75 korún.
„Súčasne vieme získať ďalší balík vlakových kilometrov, ktoré by sme chceli použiť na rozbehnutie rýchlodráhy na území Bratislavy,“ dodal Filistein.
Mala by premávať medzi Devínskou Novou Vsou a hlavnou stanicou, kde v súvislosti s výstavbou tunela Sitiny dochádza v oblasti Polianky a Patrónky už teraz ku kolapsovým situáciám.