Pán Michal reklamoval chybný notebook. Reklamácia bola vybavená v zákonnej lehote, teda do 30 dní, ale pri oprave bola v notebooku poškodená iná súčiastka. Chybu zistili priamo v predajni pri vrátení „opraveného“ notebooku. Predavač prevzal opätovnú reklamáciu. Obidve opravy trvajú už skoro dva mesiace. Má zákazník právo žiadať o vrátenie peňazí za tovar, keď z dôvodu opráv nemôže vec takú dlhú dobu používať? Aká je teda maximálna dĺžka vybavovania reklamácie?
Odpoveď združenia spotrebiteľov Slovenska:
Obávame sa, že sa to musí posudzovať ako nová chyba. Na tú sa vzťahuje nová lehota, teda opäť maximálne 30 dní. Samozrejme, servis by sa mal snažiť odstrániť chybu čo najskôr, obzvlášť ak sa jedná o prípad reťazovej poruchy. Tridsaťdňová lehota nie je pravidlom, maximálny zákonom stanovený časový limit sa vzťahuje skôr na mimoriadne prípady. Žiaľ, na vrátenie peňazí zákazníkovi nárok v tomto prípade nevzniká.