Do polovice septembra mal riaditeľ magistrátu Zdenko Banci pripraviť analýzu sedemnástich spoločností, v ktorých má mesto svoj obchodný podiel. Úlohou poverili riaditeľa ešte v apríli mestskí poslanci. Analýza mala potvrdiť, ktoré spoločnosti sú pre mesto strategicky dôležité a ktoré nie, aká je trhová hodnota jednotlivých podielov mesta a ktoré podiely je možné predať. Ako však v správe Banci uvádza, odhad trhovej hodnoty a možnosti predaja podielov je dnes neúčelné spracovávať. Ekonomická analýza sa rovná hĺbkovému auditu spoločnosti. „Takéto posudzovanie nie je magistrát schopný personálne a odborne zabezpečiť, čo znamená zadať ich vypracovanie odbornej špecializovanej firme,“ tvrdí sa v správe.
Preto poslanci na najbližšom zasadnutí dostanú informácie o tom, ktoré podniky sú strategicky dôležité. V nich mesto svoje podiely nepredá. Len v prípade troch spoločností - Matador Obnova, České aerolínie a Zámocká spoločnosť navrhujú finančníci mesta akcie predávať.
Samospráva si zatiaľ ponechá obe vodárenské spoločnosti - prevádzkovú a vodárenskú, ktorých je 100-percentným vlastníkom. Prevádzková spoločnosť bola založená ešte v minulom volebnom období s cieľom pustiť do nej strategického investora. Situáciu zbrzdil chýbajúci audit Bratislavskej vodárenskej spoločnosti, ktorá vlastní infraštruktúru. Vodárne na mesto bezodplatne previedol štát a cieľom auditu je zistiť, v akom stave.
Za strategické podniky sa v správe riaditeľa magistrátu považujú dopravný podnik, OLO, spoločnosť Metro, Slovenská plavba a prístavy, Incheba, Intertour a Mestský parkovací systém.
Túto správa vzala včerajšia mestská rada na vedomie. Ako informoval hovorca primátora Milan Vajda, rada odporučila predať podiely v ČSA a v spoločnosti Matador Obnova. Bohatšia diskusia k návrhu sa očakáva na najbližšom mestskom zastupiteľstve. Medzi poslancami kolujú aj názory o privatizácii takých spoločností, ako je OLO či dopravný podnik. (dro)