Približne 250 autobusov, čo je polovica vozidlového parku dopravného podniku, je v súčasnosti po lehote životnosti. Spoločnosť chce preto v budúcom roku, najneskôr však v roku 2005, vyhlásiť verejnú súťaž na dodávku asi sto kusov nových vozidiel. „Termín
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
tendra, ako aj presný počet a typ vozidiel určíme, až keď bude jasný spôsob ich financovania,“ uviedol generálny riaditeľ podniku Ján Zachar, ktorý sa prikláňa k dlhodobému lízingu či dlhodobým splátkam.
Spoločnosť by podľa neho potrebovala midibusy, sólo, ale aj kĺbové autobusy. „Dôležitou podmienkou je nízkopodlažnosť vozidla, čím by sme chceli vyjsť v ústrety hendikepovaným občanom,“ povedal J. Zachar.
Záujem dodávať pre dopravný podnik autobusy už prejavili spoločnosti Mercedes, Man, Iveco a naposledy pražská NORDLogistic, a. s., ktorá zapožičala podniku do skúšobnej prevádzky najnovší typ ekologického autobusu Ekobus.
Bratislavčania budú môcť toto vozidlo s pohonom na zemný plyn, spĺňajúce ekonormy Euro 5, bezplatne otestovať počas septembra tohto roka na viacerých mestských linkách. Do konca tohto roka bude vozidlový park tvoriť približne 80 autobusov s pohonom na stlačený zemný plyn. V areáli podniku vybuduje Slovenský plynárenský priemysel na tieto účely verejnú plničku s kapacitou 300 vozidiel denne.
Podľa J. Zachara sú autobusy na plyn nielen ekologicky, ale aj ekonomicky výhodné. „Prerábanie autobusov však nepovažujeme za systémový krok, skôr by sme uprednostnili nákup nových ekovozidiel,“ uzatvoril generálny riaditeľ.