SME

Železničné podjazdy

V septembri minulého roka sa v jednom zo železničných podjazdov na Dobšinského ulici pri hlavnej stanici zrealizoval dvojdňový happening. Ľubo Burgr zo Združenia pre súčasnú operu sa spolu s inými umelcami snažil získať priestor podjazdu v tvare tunela ..


V septembri minulého roka sa v jednom zo železničných podjazdov na Dobšinského ulici pri hlavnej stanici zrealizoval dvojdňový happening. Ľubo Burgr zo Združenia pre súčasnú operu sa spolu s inými umelcami snažil získať priestor podjazdu v tvare tunela na divadelné a koncertné účely. Na jeden víkend otvorili umelci priestor programom s názvom Nemožná misia. Program bol krátky, prispôsobený chladu a zatečeným stenám.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


FOTO SME – ĽUBOŠ PILC


V septembri minulého roka sa v jednom zo železničných podjazdov na Dobšinského ulici pri hlavnej stanici zrealizoval dvojdňový happening. Ľubo Burgr zo Združenia pre súčasnú operu sa spolu s inými umelcami snažil získať priestor podjazdu v tvare tunela na divadelné a koncertné účely. Na jeden víkend otvorili umelci priestor programom s názvom Nemožná misia. Program bol krátky, prispôsobený chladu a zatečeným stenám. Hoci priestor vyzeral veľmi sľubne, na jeho rekonštrukciu bolo treba veľa peňazí. Umelci dúfali, že projekt „diavadla v tuneli“ finančne podporia viaceré nadácie a kultúrne inštitúcie. „Na tunel už nemáme dosah – zmluva o budúcej zmluve, ktorú sme so železnicami uzavreli vypršala – nepodarilo sa nám zohnať peniaze. Už na tento priestor čakali další záujemcovia a my sme neboli schopní povedať, kedy začneme rekonštruovať,“ hovorí Burgr. „Pravdepodobne skončí ako sklad.“

SkryťVypnúť reklamu

Vedľa prejazdného železničného podjazdu v tvare tunela, vedúceho zo Žabotovej na Jaskový rad bol tiež polozasypaný železničný podjazd v tvare tunela. Po roku 1989 tu boli krátku dobu potraviny, neskôr sa zmenili na pub.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 949
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 054
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 085
  4. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 4 968
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 225
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 3 950
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 676
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 569
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 114 690
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 535
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 195
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 847
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 822
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 371
  7. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 319
  8. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 3 144
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu