SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Železničné vozne chcú predražiť

Spustenie alternatívnej koľajovej dopravy v réžii kraja, naplánované na 2. septembra, naráža na problémy. Železničná spoločnosť totiž do dnešného dňa kraju neodpredala všetky koľajové vozidlá, ktoré na odpredaj pôvodne ponúkla.

Ako povedal Roman Filistein, predseda predstavenstva Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti a predseda dopravnej komisie kraja, na spustenie prevádzky podľa svojich plánov potrebujú päť motorových vozňov a štyri prívesné vozne. „Zatiaľ máme odkúpené len dva motorové vozne a jeden prívesný vozeň, pretože cena ďalšieho motorového a prívesného vozňa sa zrazu vyšplhala na päťnásobok pôvodnej ceny,“ povedal.

Železničná spoločnosť podľa jeho slov ponúkla kraju len vozidlá z roku 1959, ktoré plánovala vyradiť alebo zošrotovať, a to za cenu 300- až 350-tisíc. Teraz sa cena jedného vozňa, na ktorý dostali kalkuláciu, vyšplhala až na 1,5 milióna.

SkryťVypnúť reklamu

„Sme veľmi znepokojení, ako sa to celé vyvinie,“ povedal Filistein. Pre nedostatok vozidiel by totiž koľajová spoločnosť musela pristúpiť k redukciám na trati do Rohožníka. Narušilo by to najmä jej plány od 2. septembra obnoviť prevádzku na oboch tratiach a dostať ľudí z Rohožníka i zo Záhorskej Vsi do Bratislavy priamo, bez prestupovania a za nižšie ceny ako Železničná spoločnosť.

Snahu nerešpektovať pôvodne navrhnuté ceny Železničná spoločnosť podľa Filisteina zdôvodnila tým, že v ponuke neboli zarátané opravy urobené na strojoch v ostatnom čase. „Ale nepochybujem o tom, že na niektorých úrovniach v tom môže byť aj obštrukcia, lebo nie všetkým ľuďom v Železničnej spoločnosti vyhovuje, že sme vytvorili prvú alternatívu v osobnej železničnej doprave. My sme sa však pre odkúpenie jednotlivých vozňov rozhodovali aj na základe predloženej cenovej ponuky a budeme trvať na tom, aby to, čo nám bolo prisľúbené, bolo dodržané. Na rokovaní minulý týždeň sme sa dohodli, že nám budú ponúknuté iné vozne toho istého typu, ktoré sa zmestia do ceny 350-tisíc a budú pojazdné.“

SkryťVypnúť reklamu

Filistein dodal, že zatiaľ v plnom rozsahu dôveruje slovám top manažérov Železničnej spoločnosti Pavla Kužmu, predsedu predstavenstva, a Miroslava Dzurindu, riaditeľa divízie železničných koľajových vozidiel, a to, na čom sa dohodli, bude platiť.

Osobná železničná doprava na regionálnych tratiach v kraji bola zastavená 2. februára v rámci zastavenia prevádzky na 23 regionálnych tratiach Slovenska. Vďaka iniciatíve poslancov komisie dopravy Bratislavského samosprávneho kraja sa však podarilo zachovať aspoň dopravu na trati Zohor - Záhorská Ves. Kraj následne zriadil Bratislavskú regionálnu koľajovú spoločnosť, ktorá sa stáva prvým alternatívnym prevádzkovateľom osobnej železničnej dopravy na Slovensku. (jm)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  3. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  4. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  2. Ďalší ekologický krok BILLA
  3. Vysoké Tatry: Úrazovosť v horách narastá
  4. Orange poskytne návštevníkom Pohody najlepšiu sieť
  5. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  6. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 236
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 10 925
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 370
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 8 182
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 963
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 770
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 408
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 163
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 270
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 108
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 5 501
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 693
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 033
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 669
  7. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 3 521
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 130
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu