SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Okruh sa dá postaviť na niekoľko etáp

Vzhľadom na rozsah investícií je zrejmé, že sa okruh bude dať vybudovať len na etapy. Zatiaľ je vybudovaná len jeho malá súčasť – úsek diaľnice D4 od nového hraničného priechodu Jarovce-Kittsee po diaľnicu D2 smerujúcu z Českej republiky do Maďarska.

V rámci prvej etapy sa zrejme ako prvá začne budovať križovatka Stupava-juh, ktorá má odbremeniť diaľničnú križovatku pri Lamači a časť trasy nultého okruhu medzi diaľnicou D2 a štátnou cestou č. II/505, ktorá bude slúžiť ako diaľničný privádzač k D2. Slovenská správa ciest by mala začať s jeho výstavbou v roku 2005.

Otázkou najbližších rokov je aj stavba mosta cez rieku Moravu medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom a prístupovej cesty k nemu. To znamená, že nadväzne na realizáciu tzv. diaľničného privádzača k diaľnici by mala pokračovať výstavba nultého okruhu ako úseku prístupovej cesty od mosta cez rieku Moravu ku štátnej ceste č. II/505 (od Bratislavy do Stupavy). Úsek prístupovej cesty má dĺžku asi 3 km. Náklady na výstavbu mosta a prístupovej cesty k nemu sú predbežne vypočítané na 400 miliónov korún. Samotný most, na financovaní ktorého sa bude podieľať hlavne Rakúsko, by mal slovenskú stranu vyjsť na 1,7 milióna eur (sanácia pôvodných pilierov).

SkryťVypnúť reklamu

Ako sa bude pokračovať od diaľnice D2 cez Malé Karpaty až k diaľnici D1 a potom od diaľnice D1 (na Senec a Trnavu) k letisku a cez Podunajské Biskupice až k diaľnici D2 pri Jarovciach, je zatiaľ „len zaujímavou témou diskusií,“ povedal podpredseda kraja Vaškor.

Časový horizont začiatku výstavby mosta cez Dunaj pri Čunove, ktorý by sa mal kontinuálne napojiť až na diaľničný privádzač na Kittsee a vôbec južnej časti okruhu, odhadol predseda dopravnej komisie kraja Roman Filistein najmenej na 10 až 15 rokov. Riaditeľ IV. sekcie magistrátu Vladimír Lunáček dodal, že tlak vytvorí zrejme až naplnenie kapacity diaľničných úsekov v Petržalke, ktorých výstavba v súčasnosti prebieha. A dobudovanie severného obchvatu od Stupavy po diaľnicu D1 cez Karpaty je ešte vzdialenejšie. „Jeho výstavbu vyvolá zrejme až naplnenie južného oblúka obchvatu – diaľničného ťahu Sitiny – Lafranconi (ktorý sa práve realizuje) a úseku Petržalka – Mierová – Senecká smerom na Trnavu,“ povedal Filistein. „No keďže diaľnica vedie centrom Petržalky v relatívnej blízkosti Starého Mesta, tipujem, že tlak na prechod cez Karpaty bude dosť zásadný,“ dodal.

SkryťVypnúť reklamu

JANA MARTINKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Spacák na kozmetiku?
  3. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  8. Spacák na kozmetiku?
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 23 661
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 324
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 171
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 278
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 926
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 440
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 005
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 353
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 312
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 363
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 866
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 763
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 720
  6. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 252
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 153
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 077
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
SkryťZatvoriť reklamu