
Najnepríjemnejšie je, keď zničená časť vozovky nasleduje po novej alebo len nedávno opravenej vozovke, ktorá zvádza k rýchlej jazde. Takou je napríklad odbočka na Zlaté piesky za Hyper Tescom. FOTO SME – ĽUBOŠ PILC
Dlhodobými tropickými horúčavami trpia nielen ľudia, ale aj cesty. Spolu so zaťaženosťou premávky sa podieľajú na ich rýchlom opotrebúvaní. Na križovatkách sa vytvárajú rolety, ktoré spôsobuje brzdenie áut. Pri zastávkach autobusov vznikajú vytlačené koľaje. Po stranách vytvárajú hrbole, vystupujúce až do výšky 15 a viac centimetrov nad pôvodnú úroveň vozovky. Nerovnosťami vozoviek najviac trpia osobné autá, pretože pri dojazdoch na križovatku sa vozidlo dostane do vibrácie. Koľaje môžu dokonca spôsobiť aj dopravnú nehodu.
Väčšina ciest v meste patrí magistrátu. Ako nám povedala vedúca oddelenia cestného hospodárstva Eva Uhliariková, predpokladaná životnosť asfaltového povrchu vozovky je 20 až 25 rokov. Reálne však vydrží sotva desať. „Situáciu priebežne riešime. Momentálne upravujeme cesty na niekoľkých miestach. Nový povrch je napríklad na križovatke Karadžičovej a Dunajskej. Plánujeme opravu križovatky Rožňavská – Slovinská. Riešime tiež povrch vozovky pri zastávkach MHD, kde asfalt nahrádzame betónovým povrchom.“
VIERA JUHÁSZOVÁ