V roku 1846 sa začalo so stavbou železnice na úseku Viedeň – Bratislava – Pešť. Úsek Bratislava – Viedeň dokončili 20. augusta 1848, keď prišiel do Bratislavy prvý vlak. Ťahala ho prvá parná lokomotíva v železničnej doprave na Slovensku – Bihar. Prvou stanicou parnej železnice bola dodnes zachovalá budova na Šancovej ulici 1. Dnes sa v nej nachádza Múzeum cestnej a železničnej dopravy. Pre zabezpečenie riadenia dopravy zriadili telegrafné vedenie s Bainovými prístrojmi, prvými na Slovensku a v celom Uhorsku. Trať spájala Severnú dráhu a Uhorskú centrálnu železnicu, a teda i obe hlavné mestá monarchie Viedeň a Budapešť. Pre Bratislavu znamenala rýchly rozvoj priemyslu. (koči, tasr)
Jarovský dvor
Mandľová 48
Bratislava 0911 464 780(vedúci prevádzky)