
Na Cross Country Rely v Čunove zaujali posádky svojimi výkonmi, no milovníci áut mohli obdivovať aj špeciálne úpravy áut, ktoré im dávali atraktívny vzhľad. FOTO SME – PAVOL FUNTÁL
Priaznivci motoristického športu mali počas víkendu ojedinelú možnosť vychutnať si priamo v akcii schopnosti jazdcov na terénnych automobiloch. V priestoroch vodnej nádrže Hrušov (v okolí areálu vodných športov v Čunove) sa uskutočnilo tretie podujatie majstrovstiev Slovenskej a zároveň Českej republiky – Cross Country Rely Čunovo 2003. Prvé dva diely seriálu sa uskutočnili v Senici a v Terchovej, ďalší bude v Zlatých Moravciach a po zarátaní výsledkov z českých pretekov budú známi majstri Slovenska.
Súťažilo sa v dvoch hlavných kategóriách. Špeciály (upravené automobily) a sériovo neupravené autá nazývané leštenky. Pricestovala slovenská špička a nechýbali ani najlepší českí jazdci. Boli medzi nimi aj niekoľkonásobní účastníci azda najznámejšej rely Paríž – Dakar a iných prestížnych súťaží.
Oficiálny štart súťaže dlhej 230 km bol v priestoroch predajne Chrysler-Jeep na Panónskej ceste v Bratislave a na štartujúce posádky potom čakalo 14 rýchlostných skúšok, z toho úvodné dve sa nemerali a slúžili na obhliadku trate.
Každá posádka mala podľa vopred stanoveného časového harmonogramu určený čas štartu na jednotlivých rýchlostných skúškach, meral sa čas, za ktorý zvládla predpísaný úsek. „Trate v okolí Čunova boli rýchle, prevažne štrkovité, a tak základom úspechu bolo čo najmenej brzdiť. Výsledky medzi najlepšími boli skutočne tesné, niekoľkosekundové,“ povedala nám riaditeľka podujatia Daniela Ulrichová.
„V Čunove sme súťaž organizovali druhý raz, premiérovo ako súčasť majstrovstiev Slovenska. Vždy treba nájsť zlatú strednú cestu. Vybrať takú oblasť, kde autá neuškodia a zároveň si aj diváci prídu na svoje.“
Záujem o motoristický šport má stúpajúcu tendenciu. Cross country rely organizované na jednoduchších tratiach nie je také drahé ako ostatné súťaže v zahraničí. V seriáli majstrovstiev Slovenska štartujú rôzne autá. „Čo je drahé a čo nie, je relatívne. Každý, kto sa pohybuje v motorizme, vie, že auto nie je lacný špás. Mali sme tu niekoľkomiliónové vozy, ale niektoré aj po úpravách nestáli viac ako 200-tisíc, a to nie je veľa. Našťastie naplatí, že drahé auto je aj najrýchlejšie,“ dodala Ulrichová.