SME

Oprašujú projekt historickej viedenskej električky

Letisko Viedeň prejavilo záujem vstúpiť ako investor do bratislavského letiska, týmto krokom tak potvrdilo desaťročné plány o spolupráci letísk. Spoločný letiskový systém by podľa Romana Filisteina, predsedu komisie dopravy Bratislavského samosprávneho ..


Letisko Viedeň prejavilo záujem investovať do bratislavského letiska.


FOTO - ARCHÍV


Letisko Viedeň prejavilo záujem vstúpiť ako investor do bratislavského letiska, týmto krokom tak potvrdilo desaťročné plány o spolupráci letísk. Spoločný letiskový systém by podľa Romana Filisteina, predsedu komisie dopravy Bratislavského samosprávneho kraja, priniesol zvýšenie počtu cestujúcich na letisku Ivanke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Očakáva sa, že v roku 2003 využije letiskové služby v Bratislave okolo 420-tisíc pasažierov, kapacita letiska je na hranici jedného milióna. Pre porovnanie: Viedeň vybaví ročne 12,5 milióna pasažierov. Pritom zo Schwechatu ročne odlieta 300 až 400-tisíc Slovákov.

SkryťVypnúť reklamu

„Do budúcna sa určite nedá očakávať, že rovnaká ponuka, ako je vo Viedni, bude aj v Bratislave. Naším cieľom je zvýšiť počet priamych destinácií z bratislavského letiska a pre tých, ktorí musia letieť z Viedne, umožniť check-in v Bratislave. Naše letisko má voľné kapacity na rozdiel od Viedne,“ povedal Filistein.

Aby spoločný letiskový systém mohol fungovať, musia byť obe letiská dopravne spojené a to dnes chýba. Jednou z možností prepojenia je diaľnica. Slovenská časť diaľnice síce stojí, no rakúska strana sa na jej dostavbu ešte len chystá. Druhou možnosťou je koľajová doprava.

Bratislavský samosprávny kraj, ktorý je tiež majoritným vlastníkom Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti, chce vypracovať štúdiu koľajového napojenia letiska. „Mali by sme nájsť optimálny variant napojenia letiska na trať smerom na Nové Mesto a druhým smerom na Petržalku,“ hovorí Filistein. Okrem hľadania dopravného napojenia súčasťou štúdie bude aj prieskum medzi cestujúcimi Viedenčanmi. Prieskum by mal dať odpoveď na otázku, za akých podmienok sú ochotní cestovať cez Bratislavu.

SkryťVypnúť reklamu

Spolu so spojením letísk sa kraju ponúka vyriešiť aj spojenie medzi mestami. Po rokoch sa tak opäť oprašuje projekt známej viedenskej električky. „S touto iniciatívou prišli starostovia Hainburgu a Wolfsthalu. Hlavne Wolfsthal má ambíciu stať sa ako keby 18. mestskou časťou Bratislavy. Starosta nám potvrdil, že Bratislavčania sa už dnes zaujímajú o možnosť kúpy pozemkov na druhej strane hranice,“ dodal Filistein.

Úvodná technická štúdia tohto spojenia je už na svete. Problematickým bodom je križovanie s diaľnicou, ktorú musí trať obísť.

INGRID DROZDÍKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 63 399
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 151
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 728
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 780
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 165
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 992
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 154
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 86 675
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 134
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 503
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 822
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 246
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 878
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 239
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 750
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu