letiskových dopravných systémov v Bratislave a blízkej Viedni. „Obavy z toho, že bratislavské letisko sa po prípadnej privatizácii zo strany Viedne stane čisto nákladným, sú neopodstatnené,“ zdôraznil Kaufman.
Táto myšlienka je podľa neho nerealizovateľná, nakoľko až 90 % kargo dopravy sa realizuje prostredníctvom osobných lietadiel, a preto nie je možné tieto dve zložky oddeliť. Pre budúci jednotný letiskový priestor medzi hlavnými mestami je podľa Kaufmana jednoznačne prioritná osobná letecká doprava.
„Viedenské letisko nás informovalo o príprave projektu, ktorý sa zaoberá viacerými základnými oblasťami. Jednou z nich je samotné fungovanie letiskového systému Bratislava – Viedeň, ale aj posúdenie iných letiskových systémov vo svete a v neposlednom rade je to otázka infraštruktúrneho prepojenia medzi letiskami,“ informoval predseda dopravnej komisie Bratislavského samosprávneho kraja Roman Filistein.
„Pre nás je dôležité vybudovanie priameho spojenia medzi oboma letiskami, ale aj medzi Bratislavou a Viedňou koľajovou dopravou,“ dodal Filistein.
Trasa trate je zatiaľ v polohe návrhov, predpokladá sa, že prestupným uzlom bude Petržalka. Privatizácii letiska v hlavnom meste musí predchádzať vytvorenie akciovej spoločnosti Letisko Bratislava s účasťou štátu, Bratislavského kraja a mesta. Potom bude nasledovať výber privatizačného poradcu. Až následne je naplánované medzinárodné výberové konanie.
Vstup investora z Viedne prinesie rozvoj euroregiónu Bratislava – Viedeň v rámci leteckej dopravy a zvýši sa záujem investorov o lokality neďaleko letísk. (dro, tasr)