SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Letiská by mala spojiť koľajová doprava

Predstavitelia viedenského letiska Schwechat potvrdili ministrovi dopravy Pavlovi Prokopovičovi záujem o investorský vstup do letiska v Bratislave. Predseda predstavenstva letiska Schwechat AG Herbert Kaufmann uviedol, že zámerom spoločnosti je zladenie

letiskových dopravných systémov v Bratislave a blízkej Viedni. „Obavy z toho, že bratislavské letisko sa po prípadnej privatizácii zo strany Viedne stane čisto nákladným, sú neopodstatnené,“ zdôraznil Kaufman.

Táto myšlienka je podľa neho nerealizovateľná, nakoľko až 90 % kargo dopravy sa realizuje prostredníctvom osobných lietadiel, a preto nie je možné tieto dve zložky oddeliť. Pre budúci jednotný letiskový priestor medzi hlavnými mestami je podľa Kaufmana jednoznačne prioritná osobná letecká doprava.

SkryťVypnúť reklamu

„Viedenské letisko nás informovalo o príprave projektu, ktorý sa zaoberá viacerými základnými oblasťami. Jednou z nich je samotné fungovanie letiskového systému Bratislava – Viedeň, ale aj posúdenie iných letiskových systémov vo svete a v neposlednom rade je to otázka infraštruktúrneho prepojenia medzi letiskami,“ informoval predseda dopravnej komisie Bratislavského samosprávneho kraja Roman Filistein.

„Pre nás je dôležité vybudovanie priameho spojenia medzi oboma letiskami, ale aj medzi Bratislavou a Viedňou koľajovou dopravou,“ dodal Filistein.

Trasa trate je zatiaľ v polohe návrhov, predpokladá sa, že prestupným uzlom bude Petržalka. Privatizácii letiska v hlavnom meste musí predchádzať vytvorenie akciovej spoločnosti Letisko Bratislava s účasťou štátu, Bratislavského kraja a mesta. Potom bude nasledovať výber privatizačného poradcu. Až následne je naplánované medzinárodné výberové konanie.

SkryťVypnúť reklamu

Vstup investora z Viedne prinesie rozvoj euroregiónu Bratislava – Viedeň v rámci leteckej dopravy a zvýši sa záujem investorov o lokality neďaleko letísk. (dro, tasr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Spacák na kozmetiku?
  3. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  4. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 18 151
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 481
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 190
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 929
  5. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 3 670
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 504
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 034
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 243
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  5. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  8. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 348
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 373
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 873
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 398
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 775
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 175
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 162
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 084
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu