
FOTO SME - ĽUBOŠ PILC
Bratislavská informačná služba nejde s dobou. V kanceláriách často chýbajú propagačné materiály, svojimi aktivitami v porovnaní s informačnou službou v Prahe pôsobí dosť nevýrazne. Spýtali sme sa námestníčky primátora TATIANY MIKUŠOVEJ (na snímke), pod ktorú cestovný ruch patrí, či sa v tejto príspevkovej organizácii mesta nechystajú väčšie zmeny.
Kde má Bratislavská informačná služba najväčšie nedostatky?
„Informačná služba má podávať informácie a prezentovať Bratislavu a je pravda, že nejde s dobou. Napríklad aktualizácia jej internetovej stránky je veľmi chabá. Dnes, keď svet žije na internete, nesmieme túto oblasť zanedbať. Podobne miesta, kde má BIS kancelárie, sú nedostačujúce. Nie som spokojná s týmto stavom. Ďalším nedostatkom je slabý kontakt so sprievodcami. Sprievodcovia sú dôležití, často sú jediným ľuďmi, ktorí s turistami komunikujú. Treba s nimi pracovať nielen počas kurzov, v súčasnosti je to veľmi slabo zabezpečené.“
Rokovali ste s vedením BIS?
„Prekonzultovala som to s vedením organizácie, uvidíme, či nájdeme zhodu. Ak nie, budem sa snažiť nájsť taký manažérsky tím, aby sa veci zmenili.“
Dali ste výpoveď súčasnému riaditeľovi?
„Nie, to môže len mestské zastupiteľstvo. Rokovali sme, ako oživiť činnosť BIS. Navrhla som mu, aby ukončil pracovný pomer dohodou. Dva dni po našom rozhovore začiatkom mája nahlásil práceneschopnosť, teraz nastúpil na dovolenku. Doteraz mi nik neoznámil, kto ho zastupuje. Zatiaľ som v kontakte s manažérkou BIS Dovičovičovou a komunikácia je dobrá.“
Kontrola v BIS-ke stále nie je ukončená?
„Kontrolórka kontrolu urobila. K tomu, aby mohla byť kontrola uzavretá, potrebujem podpis riaditeľa. Kontrola bola zameraná na účtovníctvo. V prvom polroku 2003 firma dosiahla stratu okolo 591-tisíc korún, čo je pomerne dosť vysoká strata. Budem sa pýtať prečo a od riaditeľa budem čakať návrhy, ako stratu vyrovnať.“
Z čoho bola okrem mestského rozpočtu, financovaná?
„Aj z prenájmu zaujímavých nebytových priestorov. Ale nemyslím si, že takáto organizácia by mala mať ako hlavnú činnosť prenájom.“
V zámeroch ako zefektívniť činnosť tejto organizácie je aj zmena miest jej kancelárií?
„BIS zostane na Klobučníckej, v budúcnosti by však mala rozšíriť ponuku. Priestor na Klobučníckej je vyhovujúci a okrem toho sa zväčšil, keď z neho odišla bulharská cestovná kancelária. Ďalšia kancelária zostane aj naďalej na Panskej, okrem toho hľadáme v strede mesta malý priestor na prezentáciu regiónu Malokarpatskej vínnej cesty a v spolupráci so SACR aj ďalších regiónov Slovenska. Cestovný ruch by mal byť viditeľný a dosažiteľný. Budem si tiež hľadať cestu, aby sme na hlavnej stanici mohli využívať priestory na obrátkovom ťahu, podobne aj na autobusovej stanici Mlynské nivy. Za dôležité považujem aj miesto v osobnom prístave.“
Už máte konkrétne predstavy o budúcej sezóne?
„Áno. Chceme z kancelárie na Klobučníckej pripraviť stredisko s rozšírenou ponukou. Práve v tomto stredisku by mali sprievodcovia s turistami ukončiť vychádzkový okruh. Okrem propagačného materiálu tu budú môcť turisti napísať pohľadnicu, kúpiť malý darček. V celom svete je predaj spomienkových predmetov výnosný priemysel.“
INGRID DROZDÍKOVÁ