V súčasnosti vedenie mesta rokuje o vypovedaní zmluvy s odťahovou firmou Aster. V budúcnosti podľa plánov samosprávy bude odťahová služba fungovať ako mestský podnik. Rokovania sa ešte neskončili. Firma Aster má na túto službu zmluvu do roku 2005. Ešte bývalý viceprimátor Roman Vavrík tvrdil, že odťahovanie áut nemôže robiť mesto, lebo bude na túto službu doplácať. Súkromná firma sa podľa neho na rozdiel od mesta správa trhovo. Predchádzajúca odťahová firma Autodanubius, ktorú platilo mesto, zisková nebola, preto sa činnosti vzdala. Po dvaapolročnej absencii odťahovky v Bratislave má od roku 1997 firma Aster privilegované, monopolné postavenie. Mesto doteraz firme za službu neplatí, poplatky, ktoré od motoristov vyberá, sú jej ziskom.
„Treba si položiť základnú otázku, čo má byť cieľom odťahovej služby. Či to má byť zisk súkromnej služby, alebo robenie poriadku,“ povedal primátor Andrej Ďurkovský. „Mňa ako primátora zaujíma to, aby firma fungovala v spolupráci s mestskou políciou a robila poriadok. Môže nastať situácia, že mesto to bude niečo stáť.“
Bratislavčania v porovnaní s ostatnými mestami platia najvyšší poplatok za odtiahnutie – 2700 korún plus pokuta polícii.
To, aký bude poplatok za odtiahnutie, keď služba prejde pod mesto, sa ešte nevie. „O tom sme sa ešte nebavili, momentálne to nie je prioritný problém, tým je ukončenie zmluvy s Asterom,“ informoval primátor.
V rokovaniach s Asterom ide o vyrovnanie zmluvných vzťahov v rámci vozidiel a areálu. Miestom odťahovania aj ďalej zostane známy Čierny les, ktorý má firma od mesta v prenájme. „Čo sa týka funkčných odťahových vozidiel, mesto môže pokračovať v lízingových zmluvách. Tieto autá by potom prešli do nášho majektu. A o niektorý majetok zase záujem nemáme,“ dodal Ďurkovský.
Odťahovú službu by mala vykonávať mestská organizačná jednotka. Podľa primátora to môže byť mestská firma pričlenená napríklad k dopravnému podniku.
INGRID DROZDÍKOVÁ