SME

Monopol súkromnej odťahovky sa končí

V súčasnosti vedenie mesta rokuje o vypovedaní zmluvy s odťahovou firmou Aster. V budúcnosti podľa plánov samosprávy bude odťahová služba fungovať ako mestský podnik. Rokovania sa ešte neskončili. Firma Aster má na túto službu zmluvu do roku 2005. Ešte ..

V súčasnosti vedenie mesta rokuje o vypovedaní zmluvy s odťahovou firmou Aster. V budúcnosti podľa plánov samosprávy bude odťahová služba fungovať ako mestský podnik. Rokovania sa ešte neskončili. Firma Aster má na túto službu zmluvu do roku 2005. Ešte bývalý viceprimátor Roman Vavrík tvrdil, že odťahovanie áut nemôže robiť mesto, lebo bude na túto službu doplácať. Súkromná firma sa podľa neho na rozdiel od mesta správa trhovo. Predchádzajúca odťahová firma Autodanubius, ktorú platilo mesto, zisková nebola, preto sa činnosti vzdala. Po dvaapolročnej absencii odťahovky v Bratislave má od roku 1997 firma Aster privilegované, monopolné postavenie. Mesto doteraz firme za službu neplatí, poplatky, ktoré od motoristov vyberá, sú jej ziskom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Treba si položiť základnú otázku, čo má byť cieľom odťahovej služby. Či to má byť zisk súkromnej služby, alebo robenie poriadku,“ povedal primátor Andrej Ďurkovský. „Mňa ako primátora zaujíma to, aby firma fungovala v spolupráci s mestskou políciou a robila poriadok. Môže nastať situácia, že mesto to bude niečo stáť.“

Bratislavčania v porovnaní s ostatnými mestami platia najvyšší poplatok za odtiahnutie – 2700 korún plus pokuta polícii.

To, aký bude poplatok za odtiahnutie, keď služba prejde pod mesto, sa ešte nevie. „O tom sme sa ešte nebavili, momentálne to nie je prioritný problém, tým je ukončenie zmluvy s Asterom,“ informoval primátor.

V rokovaniach s Asterom ide o vyrovnanie zmluvných vzťahov v rámci vozidiel a areálu. Miestom odťahovania aj ďalej zostane známy Čierny les, ktorý má firma od mesta v prenájme. „Čo sa týka funkčných odťahových vozidiel, mesto môže pokračovať v lízingových zmluvách. Tieto autá by potom prešli do nášho majektu. A o niektorý majetok zase záujem nemáme,“ dodal Ďurkovský.

SkryťVypnúť reklamu

Odťahovú službu by mala vykonávať mestská organizačná jednotka. Podľa primátora to môže byť mestská firma pričlenená napríklad k dopravnému podniku.

INGRID DROZDÍKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  2. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  3. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  4. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  5. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  6. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  7. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  8. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  1. Gazdovať sa dá aj na jalovej pôde
  2. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  3. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  4. Nová číselná lotéria od TIPOSu Všetko alebo nič
  5. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  6. Apolka horí!
  7. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  8. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 14 107
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 6 007
  3. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 373
  4. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 4 145
  5. Keď sa z brigády stane kariéra 4 129
  6. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 126
  7. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 2 793
  8. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 1 652
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 22 105
  2. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 15 748
  3. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 9 681
  4. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 8 268
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 6 487
  6. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 5 085
  7. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 4 996
  8. Jozef Černek: Premiéra, potlesk… a na druhý deň umývam záchody 4 656
  1. Věra Tepličková: Zvrat to ozaj nečakaný, Oskar je vraj uprataný
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  3. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  4. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  5. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  6. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  7. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  8. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
SkryťZatvoriť reklamu