Hoci dodatkom sa má zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky, skomplikoval predovšetkým finančné krytie zvýšených nákladov najmä u veľkých dopravcov.
Je ním aj dopravný podnik. Prevádzkuje 530 autobusov a 130 trolejbusov. Na každý z nich pripadá 6 alebo 10 pneumatík podľa toho, či ide o jednoduché, alebo kĺbové vozidlo. Podľa riaditeľa rezortu prevádzky a techniky Bronislava Weigla, podnik by za zimné prezutie zaplatil zo štátom dotovaného rozpočtu asi 40 miliónov korún len pre autobusy. Vzhľadom na životnosť pneumatík by túto investíciu musel opakovať každé dva roky. Ďalšie náklady vzniknú pri uskladňovaní práve nepoužívaných pneumatík. Potreboval by halu o rozlohe 300 štvorcových metrov, ktorú v súčasnosti ani nemá. Všetky náklady sú pre dopravný podnik vysoko nerentabilné, keďže klasické zimné obdobie na používanie pneumatík so zimným dezénom trvá v Bratislave v priemere dva až tri dni v roku. Celoročný univerzálny dezén sa používať nedá, tvrdí Weigl.
Zimné zmesi v pneumatikách sú oveľa mäkšie, v teplejšom období sa rýchlo opotrebujú, nehovoriac o tom, že podstatne zvyšujú spotrebu pohonných látok. (tasr)