nej siete IQNet. Centrum postupne zavádza osem základných princípov. Podľa nich všetci pracovníci dôsledne zohľadňujú záujmy pacienta pri všetkých svojich aktivitách, povedala riaditeľka centra Denisa Vlková.
Vedúci lekár CAR Jozef Války vysvetlil, že podľa normy má napríklad recepčná v prijímacej kancelárii presne vymedzené, ako má postupovať, keď príde objednaný alebo neobjednaný pacient, ako má telefonovať s klientom a podobne. Lekár musí zasa zachytiť do registra zariadenia všetko o pacientovi tak, aby jeho výstup bol akceptovaný aj v Európskej únii. Centrum týmto sleduje efektivitu zariadenia, kvalitu služieb a predovšetkým spokojnosť pacientov. Vedúci certifikačného orgánu Certicom Slavomír Juráček okrem iného uviedol, že o certifikát manažmentu kvality sa môžu uchádzať nielen súkromné, ale aj štátne zariadenia. Treba však, aby pochopili zmysel jeho aplikácie v praxi.
Certifikát platí tri roky a zariadenie je ročne monitorované, či normu dodržiava. (tasr)