SME

Odstavené lode čakajú v prístave na dážď

Pokles vody v Dunaji v posledných dňoch nepriaznivo ovplyvnil plavbu u nás a na rakúskom úseku rieky. Slovenská plavba a prístavy – lodná osobná doprava musela v utorok v dôsledku poklesu hladiny Dunaja prerušiť pravidelnú plavbu na trase Bratislava ...


FOTO SME – PAVOL FUNTÁL


Pokles vody v Dunaji v posledných dňoch nepriaznivo ovplyvnil plavbu u nás a na rakúskom úseku rieky. Slovenská plavba a prístavy – lodná osobná doprava musela v utorok v dôsledku poklesu hladiny Dunaja prerušiť pravidelnú plavbu na trase Bratislava – Viedeň a späť. „Plavba vyhliadkovými loďami po Dunaji ostáva bez obmedzení, museli sme však prerušiť linku rýchloloďou do Viedne, pretože hladina brodov nedosahovala pre tento druh plavidla dostatočnú výšku,“ uviedol Marek Považan, poverený vedením spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nízka hladina Dunaja ovplyvňuje nielen lodnú dopravu. „Ohrozená je aj bezpečnosť lodí a pontónov umiestnených blízko brehu. Poklesom hladiny sa sústavne približujú k opevneniam a mohlo by dôjsť k ich poškodeniu, prepichnutiu a následnému potopeniu,“ povedal Peter Minárik, technický námestník riaditeľa Slovenského vodohospodárskeho podniku, š. p., odštepného závodu Povodie Dunaja.

Povodie Dunaja vydalo upozornenie pre botely a iné plavidlá v Bratislave, aby si na pobrežnom boku zmerali hĺbku vody. Ak by hrozilo opretie o kameň a opevnenie, budú musieť požiadať o odtiahnutie plavidiel na bezpečné miesto.

Na Dunaji ostali „stáť“ aj dve lode, ktoré premávajú na trase Passau – Budapešť. Čakajú na zvýšenie vodnej hladiny. Ich pasažieri už využili náhradnú dopravu autobusom do Viedne.

SkryťVypnúť reklamu

Lodi Switzerland, ktorá kotvila v blízkosti Nového mosta, problémy pokles hladiny nespôsobil. „Museli sme sa len trochu prispôsobiť,“ povedala manažérka lode. Na trase Passau – Budapešť sa Switzerland v stredu dostala len po Komárno. „Do Budapešti sme teda pokračovali autobusmi a večer sme sa vrátili do Bratislavy.“ Včera loď pokračovala podľa plánu do Passau. „Teraz musíme sledovať, čo sa bude diať s vodnou hladinou deň po dni a čakať na dážď,“ dodala lodná manažérka. Aj keď rýchlolode lodnej osobnej dopravy z Bratislavy do Viedne a Budapešti nepremávajú, je možné, že cez víkend sa doprava na Dunaji obnoví. Rezervácie na víkend preto zatiaľ platia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 219
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 481
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 600
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 268
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 850
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 795
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 307
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 778
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 388
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 252
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 518
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 8 008
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 217
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 515
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 811
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 357
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu