h. Keďže návštevníci z krajiny protinožcov nechceli ísť do reštaurácie naslepo, požiadali pracovníkov BIS, aby im halušky nakreslili. „Či použili nákres ako podklad pre porovnanie skutočného jedla s nami prezentovanou podobou, nevieme, ale každopádne sme halušky kreslili prvýkrát,“ spomína s úsmevom manažérka BIS Anna Dovičovičová.
Počas letnej sezóny vyhľadá denne pomoc BIS od 300 do 400 zahraničných turistov. Zo štatistík z posledných rokov vyplýva, že 50 percent cudzincov pochádza zo západnej Európy, a sú to najmä Nemci, Rakúšania, Taliani, Francúzi a Briti. Hranicu 20 percent si držia návštevníci z Japonska, ako i Austrálie a Nového Zélandu. Zvyšných desať percent tvoria turisti z USA. „Prekvapujú nás najmä obyvatelia Nového Zélandu, o ktorých sme ešte pred dvoma rokmi v Bratislave ani nechyrovali,“ konštatovala Dovičovičová. Zdôraznila, že turisti zo spomínaných krajín majú správanie na vysokej kultúrnej úrovni. „Platí to aj o Talianoch, ktorí sú síce veľmi hluční, ale to patrí k ich temperamentu. Stačí, keď naše služby vyhľadajú dvaja a celá BIS je plná hluku,“ hovorí Dovičovičová.
Návštevníkov v Bratislave najviac zaujímajú pamiatky, história, ale tiež tradičné slovenské umenie. V tejto súvislosti Dovičovičová podotkla, že v hlavnom meste chýba viac podujatí zameraných práve na prezentáciu ľudových zvykov, ako sú vystúpenia folklórnych súborov či prezentácie remeselníckej tvorby. (tasr)