SME

Budú nové dlhé autobusy

Dopravnému podniku chý­ba­jú veľkokapacitné auto­busy. Mnohé nadslu­hujú.V polovici budúceho roku by už mali v meste jazdiť nové.

Dopravnému podniku chý­ba­jú veľkokapacitné auto­busy. Mnohé nadslu­hujú. V polovici budúceho roku by už mali v meste jazdiť nové.

BRATISLAVA. Viac ako polovica kĺbových autobusov, ktoré dopravný podnik má, je po životnosti. Dnes by sa mal vyhlásiť tender na nákup vyše dvesto veľkokapacitných vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Povedal to predseda predstavenstva podniku Branislav Zahradník. „Ak súťaž prebehne podľa odhadu, je reálne, že prvé vozidlá budú v Bratislave do polroka od podpisu zmluvy – v polovici budúceho roku.“

SkryťVypnúť reklamu

Najväčší tender v histórii

Kĺbové autobusy sa naposledy kupovali v roku 1998, boli to Ikarusy typu 435.18. Nedostatok podnik tento rok riešil prenájmom 13 kĺbových autobusov z banskobystrického dopravného podniku. Viaceré dlhé autobusy sa však tiež pre poruchy vyradili a nebolo ich čím nahradiť.

V súvislosti s novým grafikonom, platným od septembra, sa na stránke imhd.sk hovorilo o tom, či bude dosť kĺbových vozidiel pre jednotlivé linky. Aj na trasách, kde premávajú, sa totiž objavujú krátke. Obvykle to znamená tlačenicu.

Za problém s výpravou vozidiel môže zanedbanie nákupu kĺbových autobusov v minulosti, hovorí Zahradník. „Každoročne treba obmieňať jednu osminu vozového parku tak, aby sa každých osem rokov obmenil celý. Toto sa nerobilo.“

SkryťVypnúť reklamu

Nákup kĺbových autobusov sľuboval dopravný podnik dlhší čas. Skôr sa však vyhlásila súťaž na krátke. Zahradník hovorí, že na dlhé autobusy hľadali peniaze. „Z rozpočtu mesta sa takáto vysoká suma nedala uvoľniť.“ Dodal, že pre podnik je to rozsahom najväčší tender v histórii. Kúpiť chcú 240 nízkopodlažných veľkokapacitných vozidiel za 2,6 miliardy korún (okolo 86 miliónov eur).

Solarisy stoja

V lepšom stave sú krátke autobusy. Z vyše 200, ktoré podnik má, je po životnosti 92 vozidiel. „Teraz vyhodnocujeme tender na obstaranie 30 kusov 12-metrových sólo vozidiel. Mali by byť v Bratislave do troch mesiacov po ukončení tendra.“

Nákup Solarisov vozovému parku veľmi nepomohol. „Ide o problematickú dodávku. Dve vozidlá horeli,“ povedal Zahradník. „Prob­lémy sú aj so spoľahlivosťou os­tatných vozov Solaris. Nakoľko ide o zánovné vozidlá, je to neakceptovateľné.“

SkryťVypnúť reklamu

Podnik má ťažkosti s reklamáciou, zmluva je v tejto oblasti všeobecne a voľne formulovaná. „Príkladom je fakt, že zhorený autobus z minulého roku si dodnes výrobca z vozovne nepre­vzal a nezabezpečil jeho opravu alebo výmenu.“

Električky sú ako nové

Zahradník chce ako mestský poslanec navrhnúť, aby sa z rozpočtu mesta na rok 2009 vyčlenilo 300 miliónov korún (9,96 milióna eur) na nákup šiestich až desiatich nízkopodlažných veľkokapacitných električiek.

Zatiaľ sa modernizujú staršie. „Vzhľadom na rozsah modernizácie to znamená výrobu nových vozidiel.“ Ešte tento rok by mali kompletne obnoviť štyri kĺbové električky typu K2S. Ďalšie štyri majú byť dokončené do apríla 2009.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 251
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 5 370
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 5 016
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 870
  5. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 3 969
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 581
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 638
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 504
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 659
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 767
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 442
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 9 995
  5. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 580
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 873
  7. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 6 637
  8. Ján Chomík: Liek na nespavosť 6 094
  1. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  2. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  3. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  4. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  5. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  7. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  8. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
SkryťZatvoriť reklamu