SME

Dve trate, spoločný tunel

Mesto spolupracuje na zladení trate nosného systému MHD s traťou plánovanej železnice.

V jednom z variantov koordinácie tratí železnice a nosného systému MHD chýba zastávka nosného systému v Petržalke medzi nábre­žím a diaľnicou. Pritom medzi Starým a Prístavným mostom má vyrásť celomestské centrum Petržalka.V jednom z variantov koordinácie tratí železnice a nosného systému MHD chýba zastávka nosného systému v Petržalke medzi nábre­žím a diaľnicou. Pritom medzi Starým a Prístavným mostom má vyrásť celomestské centrum Petržalka. (Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. V súvislosti s projektom plánovanej železničnej trate TEN-T, ktorá bude prechádzať mestom a prepájať európske železničné koridory, podpísalo mesto koncom roka memorandum o spolupráci s ministerstvom dopravy. Jej obsahom má byť koordinácie železničnej trate s navrhovanou traťou mestského vlaku – nosným systémom MHD. Spoločný pre obe trate má byť tunel pod Dunajom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

TEN-T čaká na doriešenie návrhu MHD

Na to, aby sa o ňom rozhodlo, je dôležité doriešiť návrh nosného systému MHD. Preto dá mesto v spolupráci s ministerstvom vypracovať technicko-ekonomickú štúdiu úseku Bosákova – Janíkov dvor. V súčasnosti spracovatelia štúdie TEN-T vyhodnocujú pripomienky. „Za Petržalku sme pripomienkovali napríklad variantné riešenie v území hneď za Dunajom. V jednom sa po rozplete tratí (železničnej a mestskej) na petržalskom brehu delí železničná trať do dvoch tunelov a mestský vlak pokračuje v jednom. V druhom variante je to naopak. Návrhy sa líšia rôznou polohou zastávok,“ hovorí Kvetoslava Čurná z miestneho úradu Petržalka.

SkryťVypnúť reklamu

Varianty určujú polohy zastávok

V prípade, že sa rozdvojí tunel pre mestský vlak, na rozdelenom úseku nebudú zastávky. To by znamenalo, že prvá zastávka nosného systému MHD by bola až za Einsteinovou. „Nebolo by obslúžené územie pri Dunaji, kde je plánovaná výstavba celomestského centra Petržalka a celá lokalita od rieky až po Bosákovu ulicu.“ Mestská časť preto preferuje druhý variant, ktorý by umožnil umiestniť zastávku už v lokalite medzi Dunajom a Einsteinovou. Ďalšiu navrhuje medzi Bosákovou a Námestím hraničiarov. Železnice však presadzujú odlišný variant.

Petržalka chce dráhu MHD v tuneli

Petržalka tiež bojuje o to, akú podobu bude mať mestská dráha. „Nie sme spokojní s polozapusteným variantom. Zatiaľ totiž nie je jasné, do akej miery bude zapustený – ako vysoko bude jeho horná hrana. Ako príklad uvediem, že aj petržalská diaľnica je charakterizovaná rovnako ako polozapustená,“ hovorí Čurná. Obáva sa, že dráha vytvorí bariéru, ktorá povedie stredom Petržalky. Mestská časť preto presadzuje, aby trať viedla pod povrchom, v tuneli.

SkryťVypnúť reklamu

TEN–T a MHD

Projekt TEN-T (Trans-European Networks for Transport) je železničná trať, ktorá má prepojiť medzinárodné železničné koridory (Paríž - Viedeň - Bratislava) a prechádzať bude centrom mesta - zväčša v tuneli. V meste bude mať tri stanice - Predmestie, Filiálka a Petržalka, a dve zastávky - Nivy a Centrum.

Nosný systém MHD (mestský vlak) má ísť stredom Petržalky. Dočasne pôjde o električkové spojenie Šafárikovo námestie – Starý most – Bosákova. Vo finálnej etape má ísť o mestský vlak Šafárikovo námestie - Janíkov dvor, ktorý pôjde stredom Petržalky popri Chorvátskom ramene.


Spoločný úsek TEN-T a MHD bude tunel pod Dunajom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  4. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  8. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  1. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  2. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  3. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 10 114
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 5 695
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 3 775
  4. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 354
  5. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 483
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 110
  7. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 1 887
  8. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 535
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Splnomocnenkyňa vlády pre ochranu slobody vierovyznania alebo presvedčenia Anna Záborská (KÚ-OĽaNO).

Patrila medzi najdlhšie pôsobiacich politikov na Slovensku.


a 1 ďalší 15
Jindřich Šídlo

Ku koncertu sa nikto nehlási. Asi to dopadne ako vždy.


6
Na snímke uprostred Rahim Ibrahim (Slovan) a vľavo Ilija Mašič (Mosar) v stretnutí 2. predkola LM ŠK Slovan Bratislava - HŠK Zrinjski Mostar

Weiss cíti vinu, ako odpojil kľúčového hráča.


31
Kia Ceed

Nástupca príde už na konci roka.


7
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 84 964
  2. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 663
  3. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 13 650
  4. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 567
  5. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 8 959
  6. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 7 492
  7. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 335
  8. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 4 774
  1. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
  2. Post Bellum SK: Keď sa lámal čas a charaktery
  3. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
  4. Věra Tepličková: Maličkosti z temperamentovej poradne:Trump a Putin? Dva absolútne odlišné svety
  5. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  6. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  7. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
  8. Marcel Rebro: Summit na Aljaške: Trumpova show, Putinova propaganda, Ukrajina bokom
SkryťZatvoriť reklamu