SME

Petržalka: Zlaďte trate

Dve plánované trate, ktoré majú prechádzať Petržalkou, si niektorí ľudia zamieňajú. Obávajú sa, že popri Chorvátskom ramene bude jazdiť medzinárodný rýchlik do Paríža či nákladné vlaky.

Petržalskí poslanci pripomienkovali dopravno-urbanistickú štúdiu železničnej trate TEN-T. „Základnou pripomienkou mestskej časti je, aby železnice projekt dopracovali spoločne s mestom a doplnili štúdiu o koordináciu trate TEN-T s nosným systémom MHD,“ povedal hovorca Petržalky Ľubomír Andrassy.

Práve v súvislosti s nosným systémom vznikli podľa niektorých poslancov zavádzajúce fámy. Tie zamieňajú tieto dve plánované trate. Nosný systém MHD, nazývaný aj rýchloelektrička, ktorý pôjde stredom Petržalky popri Chorvátskom ramene na Šafárikovo námestie, a trať TEN-T, ktorá bude v Petržalke vychádzať z tunela pri Átriu a napojí sa na existujúcu železničnú trať, ktorá pokračuje do stanice Bratislava-Petržalka.“ To nám budú stredom Petržalky hrkotať vlaky?“ pýtala sa zástupkyňa starostu Viera Kimerlingová.

SkryťVypnúť reklamu

„Stredom Petržalky majú ísť ľahké súpravy, to znamená niečo ako električka – nie rýchliky do Paríža či dokonca nákladné vlaky,“ reagoval poslanec a predseda komisie pre výstavbu a dopravu Ľudovít Augustín.

Spoločný majú tieto dve trate úsek v tuneli pod Dunajom. Ten by mal byť hotový v rámci trate TEN-T v roku 2015. Vtedy by ho mal začať využívať aj nosný systém, ktorý mesto plánuje postaviť do roku 2010. Kým železnice postavia tunel, mal by premávať päť rokov po Starom Moste.

V diskusii vystúpil aj Marcel Slávik zo Združenia domových samospráv. Povedal, že podľa vyjadrenia niektorých odborníkov je zbytočné, aby sa nosný systém budoval na starom Moste, keď o päť rokov bude hotový tunel. Považuje to za plytvanie.

Podľa zástupcov mesta však je aj tak nutné rekonštruovať Starý Most a samotné náklady na realizáciu trate nie sú také vysoké. „Navyše mesto nemôže na nosný systém čakať do roku 2015,“ povedal Tomáš Fabor, splnomocnenec primátora pre dopravné systémy.

SkryťVypnúť reklamu

K nosnému systému sa vyjadrila aj mestská časť Petržalka a jeho realizáciu podmieňuje tým, že trať, ktorá má ísť stredom Petržalky, bude viesť tunelom. „Tu je však riziko, že ak si dá Petržalka takúto podmienku a železnice z nejakého dôvodu tunel nezrealizujú, zase tu roky nebudeme nič mať,“ povedal Augustín.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 193
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 13 941
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 006
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 632
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 500
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 017
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 340
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 786
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 669
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 473
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 376
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 244
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 143
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 273
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu