Najväčšia bilbordová firma tvrdí, že má plochy v súlade so zákonom a platí za ne. Vedenie Bratislavy to nevyvrátilo.
BRATISLAVA. Udreli rýchlo a efektívne. Bratislavský magistrát označil cez víkend desiatky bilbordov v meste za „Nelegálne reklamné zariadenie“ a získal si uznanie bojovníkov proti čiernym bilbordom. V utorok však jeho úradníci oznámili, že sa pomýlili.
Zhruba stovku bilbordov vo viacerých častiach mesta označili veľkou nálepkou.
Ešte v pondelok ľudia primátora Milana Ftáčnika (blízky Smeru) tvrdili, že bilbordové firmy za označenými plochami nemajú platné nájomné zmluvy na mestské pozemky.
V utorok už vysvetlenie mesto upravilo. Hovorca mesta Stanislav Ščepán tvrdil, že nálepky dali „prioritne na tie nosiče, ktoré neboli označené v súlade so zákonom, nebola na nich informácia o vlastníkovi, boli poškodené alebo znečistené“.
„Niektoré z nosičov vonkajšej reklamy však boli označené nálepkou na odstránenie nosiča vonkajšej reklamy chybne, pričom išlo o tie reklamné zariadenia vo vlastníctve spoločnosti, pri ktorých bolo možné vlastníka riadne identifikovať,“ povedal Ščepán.
Veľká časť onálepkovaných bilbordov patrí spoločnosti Akzent BigBoard. Denník SME napočítal tridsať takýchto bilbordov, ktoré sú pritom jasne označené logom Akzent media.
Na týchto plochách inzerujú aj veľké firmy ako Orange, Slovak Telekom či UPC. Firmy po nálepkovaní odkázali, že legálnosť bilbordov preveria.
Bilbord s nálepkou a bez nej. FOTO OZ MESTO BEZ REKLAMY A SME - GABRIEL KUCHTA
Pustili sa do najväčšieho
Akzent BigBoard je najväčšou bilbordovou spoločnosťou na Slovensku. Obchodne ju zastupuje firma Bigmedia, ktorá patrí pod Joj Media House s prepojením na J&T. Tá je aj za televíziou Joj.
Technický riaditeľ spoločnosti Akzent BigBoard Pavol Čery tvrdí, že firma má bilbordy legálne.