SME

Duobusy už jazdia, problémy ostali

Odvčera jazdia z Dlhých dielov k Riviére duobusy. Katastrofálna sitácia, keď sa každé ráno a popoludnie ľudia nemohli dostať ani do troch po sebe idúcich autobusov, by teda už mala byť minulosťou. Viac ako dvojnásobná kapacita pôvodných spojov má znamenať

Odvčera jazdia z Dlhých dielov k Riviére duobusy.

FOTO – SITA

pozitívnu zmenu v doprave v tejto štvrti.

Doteraz mnohí obyvatelia tohto sídliska doslova bojovali o to, aby sa ráno a popoludní do autobusov zmestili.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Štatistika hovorí, že v rannej špičke prepravia dve linky z Dlhých dielov okolo 1500 cestujúcich za hodinu,“ povedala Mária Račková z magistrátu. Duobusy v špičke premávajú každých päť minút a mimo dopravnej špičky každých 12 minút.

Karlovovešťanom majú duo­busy zvýšiť kvalitu cestovania, podľa magistrátu autobusy pre tento terén nie sú najvhodnejšie. „Dopravný podnik tu nemohol použiť veľkokapacitné autobusy,“ dodala Račková. Spoj číslo 33 navyše v špičke jazdí až pod Nový most štyrikrát za hodinu, do centra sa teda odvčera dá dostať bez prestupovania na električku.

SkryťVypnúť reklamu

Problém s nedostačujúcou kapacitou dopravy však podľa iných ostal, len je menej viditeľný. Šesťdesiatročnému Ondrejovi cesta z Dlhých dielov na Molecovu trvala napriek tomu, že sa viezol v duobuse, 20 minút. Normálne je to záležitosť niekoľkých minút. „Duobusy sú samy osebe fajn, problémom je prepchatosť ciest. A ten ostal,“ povedal. Podľa neho duobus nepomôže, pokiaľ sú hlavné ťahy cez Karlovu Ves také plné ako teraz.

Zaradených do dopravy na Dlhých dieloch je šesť trolejbusov s pomocným diesel-elektrickým pohonom. Maximálna rýchlosť duobusu je 65 kilometrov za hodinu.

Začiatok školského roka nebol kolapsový

Mestská hromadná doprava včera nabehla na pôvodné grafikony, viaceré rozkopávky sa do začiatku školského roka podarilo ukončiť. Zápcham to síce nezabránilo, no dopravné kolapsy sa v prvý deň po prázdninách nekonali. Lepšej priepustnosti ciest včera ráno pomáhali aj policajti, hliadky stáli na všetkých hlavných dopravnych ťahoch v meste.

SkryťVypnúť reklamu

„So zápchou treba pri ceste do práce už rátať,“ neprekvapil prvý školský deň 26-ročného Tomáša. Zastávka Zochova, spojnica medzi Petržalkou a centrom mesta, sa pred ôsmou hemžila cestujúcimi. Autobusy však neustále prichádzali a odchádzali, niektorí cestujúci sa na zastávke ani nestihli „ohriať“.

Čakanie naopak trpezlivo znášali cestujúci tridsaťdeviatkou. Spoj jazdí trikrát za hodinu.

Situáciu s dopravou v meste komplikoval Prístavný most. „Od zjazdu po križovatku s Bajkalskou to bolo skoro 25 minút,“ povedal 28-ročný Jozef z Prievozu. Naopak, Patrónka, obávaná križovatka pre vodičov smerom z Lamača a Dúbravky, bola na prekvapenie mnohých dobre priechodná. A to aj napriek tomu, že sa tu začala oprava kamiónmi zničenej cesty. „Od domu na Saratovskej som bol v centre za pár minút, bodaj by to tak bolo každý deň,“ povedal bývalý profesionálny vodič Andrej.

SkryťVypnúť reklamu

(dot)

Po prázdninách jazdí viac prímestských spojov

Po skončení prázdnin sa zvýšil počet prímestských autobusov. „Ranných spojov je síce viac, ale aj tak sú preplnené,“ hovorí 33-ročná Andrea Šimková zo Svätého Jura. Jozef Martinovič zo Slovenskej autobusovej dopravy povedal, že počet pravidelných prímestských autobusov sa na začiatku školského roka zvýšil asi o 20 percent. Na trasu Svätý Jur – Bratislava včera pridali päť párov spojov.

Cestu do Bratislavy v posledných týždňoch predlžovali aj zápchy na Račianskej ulici. Včera ráno tam už neboli zábrany ani žiadne obmedzenia. Cesta je teraz rozšírená a krátko po ôsmej ráno tam autá prechádzali bez problémov.

(dagu)

Cestu do Bratislavy v posledných týždňoch predlžovali aj zápchy na Račianskej ulici.Zápchy vznikali na miestach, kde sa zužovali jazdné pruhy. Mária Račková z magistrátu povedala, že sa ešte opravuje chodník a dokončuje signalizácia pred internátom Maldá garda. Cesta je už prejazdná.FOTO SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 6 146
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 631
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 263
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 950
  5. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 1 828
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 777
  7. Keď sa z brigády stane kariéra 1 760
  8. Bez nich by elektrina netiekla. 1 727
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 858
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 14 445
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 668
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 250
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 11 127
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 975
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 300
  8. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 8 346
  1. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  2. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  3. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  4. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  5. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  6. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  7. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  8. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
SkryťZatvoriť reklamu