SME

Duobusy už jazdia, problémy ostali

Odvčera jazdia z Dlhých dielov k Riviére duobusy. Katastrofálna sitácia, keď sa každé ráno a popoludnie ľudia nemohli dostať ani do troch po sebe idúcich autobusov, by teda už mala byť minulosťou. Viac ako dvojnásobná kapacita pôvodných spojov má znamenať

Odvčera jazdia z Dlhých dielov k Riviére duobusy.

FOTO – SITA

pozitívnu zmenu v doprave v tejto štvrti.

Doteraz mnohí obyvatelia tohto sídliska doslova bojovali o to, aby sa ráno a popoludní do autobusov zmestili.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Štatistika hovorí, že v rannej špičke prepravia dve linky z Dlhých dielov okolo 1500 cestujúcich za hodinu,“ povedala Mária Račková z magistrátu. Duobusy v špičke premávajú každých päť minút a mimo dopravnej špičky každých 12 minút.

Karlovovešťanom majú duo­busy zvýšiť kvalitu cestovania, podľa magistrátu autobusy pre tento terén nie sú najvhodnejšie. „Dopravný podnik tu nemohol použiť veľkokapacitné autobusy,“ dodala Račková. Spoj číslo 33 navyše v špičke jazdí až pod Nový most štyrikrát za hodinu, do centra sa teda odvčera dá dostať bez prestupovania na električku.

SkryťVypnúť reklamu

Problém s nedostačujúcou kapacitou dopravy však podľa iných ostal, len je menej viditeľný. Šesťdesiatročnému Ondrejovi cesta z Dlhých dielov na Molecovu trvala napriek tomu, že sa viezol v duobuse, 20 minút. Normálne je to záležitosť niekoľkých minút. „Duobusy sú samy osebe fajn, problémom je prepchatosť ciest. A ten ostal,“ povedal. Podľa neho duobus nepomôže, pokiaľ sú hlavné ťahy cez Karlovu Ves také plné ako teraz.

Zaradených do dopravy na Dlhých dieloch je šesť trolejbusov s pomocným diesel-elektrickým pohonom. Maximálna rýchlosť duobusu je 65 kilometrov za hodinu.

Začiatok školského roka nebol kolapsový

Mestská hromadná doprava včera nabehla na pôvodné grafikony, viaceré rozkopávky sa do začiatku školského roka podarilo ukončiť. Zápcham to síce nezabránilo, no dopravné kolapsy sa v prvý deň po prázdninách nekonali. Lepšej priepustnosti ciest včera ráno pomáhali aj policajti, hliadky stáli na všetkých hlavných dopravnych ťahoch v meste.

SkryťVypnúť reklamu

„So zápchou treba pri ceste do práce už rátať,“ neprekvapil prvý školský deň 26-ročného Tomáša. Zastávka Zochova, spojnica medzi Petržalkou a centrom mesta, sa pred ôsmou hemžila cestujúcimi. Autobusy však neustále prichádzali a odchádzali, niektorí cestujúci sa na zastávke ani nestihli „ohriať“.

Čakanie naopak trpezlivo znášali cestujúci tridsaťdeviatkou. Spoj jazdí trikrát za hodinu.

Situáciu s dopravou v meste komplikoval Prístavný most. „Od zjazdu po križovatku s Bajkalskou to bolo skoro 25 minút,“ povedal 28-ročný Jozef z Prievozu. Naopak, Patrónka, obávaná križovatka pre vodičov smerom z Lamača a Dúbravky, bola na prekvapenie mnohých dobre priechodná. A to aj napriek tomu, že sa tu začala oprava kamiónmi zničenej cesty. „Od domu na Saratovskej som bol v centre za pár minút, bodaj by to tak bolo každý deň,“ povedal bývalý profesionálny vodič Andrej.

SkryťVypnúť reklamu

(dot)

Po prázdninách jazdí viac prímestských spojov

Po skončení prázdnin sa zvýšil počet prímestských autobusov. „Ranných spojov je síce viac, ale aj tak sú preplnené,“ hovorí 33-ročná Andrea Šimková zo Svätého Jura. Jozef Martinovič zo Slovenskej autobusovej dopravy povedal, že počet pravidelných prímestských autobusov sa na začiatku školského roka zvýšil asi o 20 percent. Na trasu Svätý Jur – Bratislava včera pridali päť párov spojov.

Cestu do Bratislavy v posledných týždňoch predlžovali aj zápchy na Račianskej ulici. Včera ráno tam už neboli zábrany ani žiadne obmedzenia. Cesta je teraz rozšírená a krátko po ôsmej ráno tam autá prechádzali bez problémov.

(dagu)

Cestu do Bratislavy v posledných týždňoch predlžovali aj zápchy na Račianskej ulici.Zápchy vznikali na miestach, kde sa zužovali jazdné pruhy. Mária Račková z magistrátu povedala, že sa ešte opravuje chodník a dokončuje signalizácia pred internátom Maldá garda. Cesta je už prejazdná.FOTO SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 959
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 5 889
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 841
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 897
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 156
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 597
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 125
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 018
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 846
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 632
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 300
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 15 754
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 12 336
  7. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 637
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 585
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu