SME

V meste odvčera jazdia nové autobusy

Dvadsaťdva nových autobusov značky Solaris začalo včera premávať v uliciach mesta. Jazdia z vozovne Trnávka na linkách 70, 88, 96, počas víkendov aj linkách 37 a 87. Okrem Bratislavy tento typ autobusu premáva aj v Ostrave, Varšave a Berlíne.

vadsaťdva nových autobusov značky Solaris začalo včera premávať v uliciach mesta. Jazdia z vozovne Trnávka na linkách 70, 88, 96, počas víkendov aj linkách 37 a 87. Okrem Bratislavy tento typ autobusu premáva aj v Ostrave, Varšave a Berlíne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vozidlá majú pohon na zemný plyn a sú bezbariérové. Nahradili Ikarusy, ktoré boli po životnosti - niektoré mali aj 15 rokov. Autobusy pritom treba vymie¨ľať raz za osem až deväť rokov.

V meste jazdia tento rok aj nové minibusy na kopcovitom teréne Koliby, Kramárov a Kalvárie, a duobusy, ktoré môžu jazdiť na naftu i elektrický pohon.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravný podnik zaplatil za Solarisy dokopy 203 miliónov korún. Peniaze dostal ako účelovú dotáciu od mesta, ktoré na to vyčlenilo sumu z úveru od banky Dexia. Okrem toho ročne dáva mesto 350 miliónov korún na obnovu vozového parku, ktorý tvoria staré hrdzavé vozidlá. Pravidelná obmena by si pritom podľa vedenia dopravného podniku vyžadovala asi miliardu ročne. V dopravnom podniku je dnes 458 autobusov schopných prevádzky. Na autobusy staršie ako 15 rokov ťažko nájsť náhradné diely.

Každý z nich má kapacitu 145 cestujúcich. Na nástup a výstup vozičkárov a matiek s kočíkom je v stredných dverách znížená plošina. Autobus možno aj nakloniť o 70 milimetrov k pravému obrubníku. Autobus na jedno natankovanie prejde 400 až 500 kilometrov. Vonkajšie plechy sú lepené, čím sa zabra¨ľuje hrdzaveniu plášťa autobusu. (lin)

SkryťVypnúť reklamu

Trasy, po ktorých nové Solarisy jazdia

Autobusy jazdia na trasách liniek 88 (od Nového mosta na Mlynské nivy) a 96 (zo zastávky Prokofievova v Petržalke po železničnú stanicu Nové Mesto). Počas d¨ľa budú premávať aj na trase linky číslo 70 (zo železničnej stanice Podunajské Biskupice po Nový most).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Na internáte skladali počítače pre spolužiakov. Dnes majú veľké showroomy aj hotel
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  2. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  3. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  4. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  8. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 9 096
  2. Keď sa z brigády stane kariéra 4 430
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 4 094
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 277
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 1 602
  6. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 411
  7. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 340
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 333
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 17 429
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 258
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 120
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 448
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 11 956
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 8 758
  7. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 6 503
  8. Marian Faktor: Pravda o tom, kto zderie pracujúcich a kde naozaj skončia ich zdravotné odvody 6 134
  1. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  2. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  3. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  4. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  5. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  6. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  7. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  8. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
SkryťZatvoriť reklamu